חדשות בארץ

האב חילץ את גופת בנו: "חיבקתי אותו, הוא הציל 14 חברים"

גיא שמחי, לוחם בסיירת צנחנים, נהרג בקיבוץ רעים אחרי שהפגין גבורה ושמר על חבריו מפני מחבלים שפרצו לדירה. הוא התעקש להישאר מחוץ לממ"ד ולהילחם, למרות שלא החזיק בנשק. אביו דדי שמחי, נציב כבאות והצלה לשעבר, הגיע כדי להוציא את גופת בנו

  • כ"ד תשרי התשפ"ד
דדי שמחי (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)דדי שמחי (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

תא"ל (מיל') דדי שמחי הוא נציב כבאות והצלה לשעבר. בסוף השבוע הוא עבר את הסיוט הגדול ביותר שיכול להיות לאבא - הוא חילץ את גופת בנו, גיא שמחי הי"ד, שנהרג בקיבוץ רעים.

גיא נולד בקיבוץ רעים. הוא גר שם עד גיל 6, אך בהמשך משפחתו עברה לגדרה והוא שמר על קשר עם חבריו מהקיבוץ. גיא, לוחם בסיירת צנחנים, היה בחופשה. הוא נהג בגבורה רבה כשהציל את חיי חבריו והכניס אותם לממ"ד בדירה בקיבוץ רעים, לפני שהמחבלים הגיעו. מתברר כי גיא לא היה חמוש, אך הוא התעקש להגן על חבריו והקריב את עצמו למענם יחד עם חברו, לוחם מגלן שהחזיק בנשק וסירב להיכנס לממ"ד. שני מחבלים שנכנסו לדירה חוסלו בידי גיא וחברו, ובכך ניצלו חיי חבריו, אך המחבלים הצליחו לזרוק רימון לסלון בו ישבו גיא וחברו.

"גיא נפצע מהרימון וניסה לקפוץ מהחלון החוצה. חברו קפץ מהחלון הנגדי וטיפס לגג הממ"ד. המחבלים השליכו עוד שני רימונים שהרגו את גיא - בחייו הוא הציל את חיי חבריו", אמר אביו דדי ל"ידיעות אחרונות". במשך שעות שכבה גופתו מחוץ לדירה, עד שנמצאה על ידי האב. יונתן אב, אחד מחבריו, ספד לו: "אחי, אתה החבר הכי טוב שלי. לעולם לא אשכח אותך. תודה רבה שהצלת לי ולכולם את החיים".

אחרי שעות בהן גיא לא ענה לטלפון, האב עלה על מדים, חתם על נשק בפיקוד העורף והגיע בלילה שבין שבת לראשון לקיבוץ רעים. "אמרתי למג"ד חרוב בכניסה שהבן שלי שוכב פה הרוג. הם חילצו אותו, חיבקתי אותו וליוויתי אותו עד לרמלה - לשם הגיעו גופות ההרוגים. הוא ילד מדהים. הוא וחבר הילדות ממגלן הרגו שני מחבלים והצילו 14 חברים. הם מגיעים אלינו הביתה ואומרים שגיא הציל להם את החיים", סיפר.

תגיות:דדי שמחימבצע חרבות ברזלקיבוץ רעיםחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה