חדשות בארץ

בן 15 שניצל מהתופת: ״היינו בטוחים שזה חיילי צה״ל, התקרבנו אליהם והם פתחו ביריות״

זוהר שחר, מהיישוב אור הנר, היה ברכב עם אביו בדרכם הביתה כשנתקלו בחוליית מחבלים. האב והבן נורו אבל הצליחו לסובב את הרכב ולהימלט למרות הפציעה: "אמרתי לאבא ללחוץ על הגז ולנסוע"

  • כ"ג תשרי התשפ"ד
זוהר שחר (צילום: המרכז הרפואי וולפסון)זוהר שחר (צילום: המרכז הרפואי וולפסון)
אא

זוהר שחר בן ה-15 מקיבוץ אור הנר, היה בדרכו לאימון ספורט עם אביו וחברו, כאשר בדרך נתקלו בחוליית מחבלים ונפצעו מירי חי, אלא שבזכות תושייתו של הנער, חייהם ניצלו וכעת זוהר מתאושש מפציעתו במרכז הרפואי וולפסון.

מחדרו בבית החולים שיחזר היום (ראשון) הנער את אשר התרחש ואת מה שהוא מכנה רגעי אימה בלתי נתפסים: "היינו בתחנת דור אלון של קיבוץ כפר עזה ואבא שלי רצה להתחיל לחזור לכיוון הבית. היינו באוטו עם עוד חבר ואז בדרך הביתה לקיבוץ, ליד מפלסים, הייתה חוליית מחבלים. היינו בטוחים שזה חיילי צה"ל ששמו שם מחסום. התקרבנו אליהם, אבא היה בטוח שזה צה"ל אז הוא עצר את האוטו לאיזה 3-5 שניות ואז פתחו עלינו ביריות. אבא שלי איבד שליטה ולא ידע מה לעשות, כולנו היינו כבר פצועים, חבר שלי היה פצוע בעין, אני הייתי פצוע בכתף ואבא נפצע ביד. ידעתי מה לעשות, הורדתי את האמברקס ואמרתי לאבא ללחוץ על הגז ולנסוע. חזרנו לכיוון דור אלון ושם צוות התחנה עזר לנו וטיפל בנו״.

ד״ר יעקב פרנד, מנהל המחלקה לכירורגיה פלסטית, עדכן על מצב הנפגעים: "אביו של זוהר נפגע בידו כתוצאה מהירי וידו התרסקה מהקליעים. על מנת למנוע נזקים עתידיים ולשמר את התפקוד המוטורי של היד, ביצענו התערבות כירורגית ואביו נותח בידו". ד״ר אדם גולדשטיין, מנהל יחידת הטראומה, הוסיף: "זוהר הגיע אלינו לאחר שנפצע בכתף בעקבות התקלות עם מחבלים והפגין תושייה מדהימה במהלך האירוע שהצילה את אביו וחברו. הענקנו לו טיפול רפואי ולאחר שמצבו התייצב הוא הועבר למחלקה כירורגית ילדים, שם הוא משתקם ברגעים אלו״.

אימו של זוהר, עידית שחר, עובדת סוציאלית במרכז החוסן בשדרות האם, מחלקת את הזמן בין בנה לבין בעלה, שמאושפז גם כן בוולפסון ועבר ניתוח. לשאלה האם הם חוזרים לגור בעוטף השיבה: "ברור שאנחנו חוזרים. אור הנר זה הבית שלנו ומבחינתנו אין למקום הזה תחליף. זו הארץ שלנו, זה ערך מאוד משמעותי מבחינתנו - החיבור והשייכות לאזור, ובית לא מחליפים, אנחנו חוזרם על בטוח".

תגיות:בית החולים וולפסוןפצועי מלחמה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה