חדשות בארץ

"צריך לתת לחמאס מכה שלא נראתה 50 שנה, להוריד את עזה"

בבית הלבן מבהירים חד-משמעית את התייצבות ארה"ב לצד ישראל: "איראן מחמשת את חמאס, נפעל נגדה". שרי הממשלה קראו בישיבתה להכות בחמאס קשות

  • כ"ג תשרי התשפ"ד
צה"ל תוקף בעזה (צילום: Atia Mohammed/Flash90)צה"ל תוקף בעזה (צילום: Atia Mohammed/Flash90)
אא

גורם בכיר בבית הלבן הבהיר לפנות בוקר (חמישי) כי ארצות הברית ניצבת באופן מלא מאחורי ישראל, בעקבות מתקפת הפתע שביצע חמאס נגדה. הדברים מתווספים לתמיכה הגורפת שהעניק אתמול נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לישראל. בשיחה עם כתבים, אמר הגורם כי הממשל האמריקני נמצא בקשר הדוק עם ממשלת ישראל וכי ארה"ב מפנה את האצבע המאשימה לאיראן, שלדבריו "מחמשת את חמאס".

הגורם סיפר לכתבים על השיחה שקיים נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, עם ראש הממשלה בנימין נתניהו: "הנשיא הציע את תמיכתו המלאה ושיתוף הפעולה". לדבריו, השניים סיכמו על המשך שיתוף הפעולה. לאורך היממה מתנהל קשר אישי בין היועץ האמריקני לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן למקבילו הישראלי, ובין שר ההגנה לויד אוסטין לשר הביטחון יואב גלנט.

ביידן התקשר אתמול למלך עבדאללה בירדן. לדברי הגורם האמריקני הבכיר, צמרת צוות הביטחון הלאומי בבית הלבן ומשרד החוץ האמריקנים נמצאת בקשר עם הגורמים הרלוונטיים במזרח התיכון ובאירופה.

הגורם הבהיר, כי "לישראל יש את הזכות להגן על עצמה". בתשובה לשאלות כתבים, אמר כי איראן מעורבת בהסלמה האחרונה: "אין ספק שאיראן מחמשת את חמאס, בגלל זה פעלנו נגדם בממשל הזה ונמשיך לפעול נגדם. האירועים הם חסרי תקדים, כולל רצח של אזרחים וילדים בבתיהם. בלתי נתפס. חמאס הם טרוריסטים ובזה אנחנו ממוקדים".

אמש, שעות אחרי שהחלה מתקפת הפתע של חמאס על ישראל, התקיימה ישיבת ממשלה במהלכה קיבלו השרים דיווחים על המצב הביטחוני. שר האוצר בצלאל סמוטריץ' אמר בישיבה: "If you want to shoot shoot, dont talk. איך האנגלית שלי? צריך להיות עכשיו אכזריים, לא להתחשב יותר מדי בשבויים. הגיע זמן מעשים". השר חיים כץ אמר: "צריך לתת מכה שלא נראתה 50 שנה ולהוריד את עזה, אחרת לא תהיה לנו תקומה".

תגיות:עזהג'ו ביידןהבית הלבןבצלאל סמוטריץ'חיים כץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה