בריאות ותזונה

רוצים לחיות עד גיל 100? אלה התבלינים שאוכלים האנשים שחיים הכי הרבה זמן

חוקר מונה ארבעה עשבי תיבול שהאנשים שחיים הכי הרבה זמן בעולם נוהגים לשלב בתזונה שלהם. הנה הממצאים שלא תרצו לפספס

  • כ' תשרי התשפ"ד
אילוסטרציה (Nati Shohat/FLASH90)אילוסטרציה (Nati Shohat/FLASH90)
אא

"אזורים כחולים" הם חמישה אזורים בעולם שזוהו ככאלה שבהם אנשים חיים את החיים הארוכים והבריאים ביותר בעולם. הם ממוקמים באוקינאווה שביפן, בסרדיניה שבאיטליה, בניקויה שבקוסטה ריקה, באיקריה שביוון ובלומה לינדה שבקליפורניה.

הארוחות הכי פופולריות באזורים האלה לא כוללות מרכיבים מעובדים או סוכרים. במקום המרכיבים הלא בריאים האלה, המקומיים מוסיפים צמחים ומרכיבים בריאים אחרים. מתברר כי האופי האנטי דלקתי של אותם מזונות הוא מרכיב חשוב לאריכות ימים.

"דפוס דיאטה זה יכול להגביר את הקוגניציה, לשפר מצבים כרוניים, להגביר את האנרגיה, להפחית או לחסל ערפול מוחי, ולעזור להקל על תסמינים הקשורים להפרעות במצב הרוח", אומרת דיאטנית בשם טריסטה בסט.

הדיאטן דן ביוטנר, מומחה לאזורים כחולים ומחבר הספר "סודות האזורים הכחולים לחיים ארוכים יותר", הרכיב תפריט שמבוסס על מאכלים אלה. התפריט מורכב מבשר אדום, הגבלת סוכרים ומזון מעובד, שתייה של מים, אכילת שעועית ושימוש בצמחי מרפא ותבלינים. ביוטנר טוען כי האנשים ש"חיים הכי הרבה זמן בעולם" אוכלים כמה עשבי תיבול כל יום.

התהלין הראשון שמאריך חיים הוא הכורכום. מדובר בתבלין פופולרי גם בישראל שעושים בו שימוש קבוע בעיקר באוקינאווה שביפן. זהו תבלין שמונע מחלות. הוא אנטי דלקתי ונוגד חמצון רב עוצמה שיכול למנוע גם אלצהיימר, דמנציה ומחלות לב. תמצית הכורכום, כורכומין, הוא בעל השפעה משמעותית על הזיכרון והקשב בקרב מבוגרים שסובלים מבעיות זיכרון.

התבלין השני הוא פלפל שחור. "התבלין הזה נצרך בדרך כלל לצד כורכום מכיוון שהוא עוזר לגוף לספוג את הכורכומין המועיל, אבל לפלפל שחור יש גם יתרונות רבים משלו. החומר הפעיל, פלפל, משפר את הקוגניציה ואת תפקוד המוח".

התבלין השלישי הוא ג'ינג'ר. "ג'ינג'ר מצוין לקידום אריכות ימים, יש בו תרכובות שיוצרות אפקט נוגד חמצון המפחית את נזקי הרדיקלים החופשיים בגוף", אומרת בסט.

המרכיב השלישי הוא שום. נכון, לא מדובר בעשב תיבול, אבל משתמשים בו כחומר טעם דומה לשיפור הבריאות בבישול. "שום הוא אנטי דלקתי ואנטי מיקרוביאלי באופן טבעי, והוכח כמשפר את תפקוד מערכת החיסון הכללית וכמפחית כולסטרול ולחץ דם", אמרה בסט.

תגיות:שוםפלפל שחורכורכוםג'ינג'ר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה