חדשות בארץ

סערת כיפור בתל אביב | דו"ח חמור חושף: ההפרעות לתפילה – לא רק בדיזנגוף

המועצה הדתית בתל אביב פרסמה דו"ח מיוחד, לפיו ביום כיפור הגיעו מאות מפגינים לבתי כנסת ברחבי העיר והפריעו למהלך התפילות. בין היתר, הם קראו למתפללים "נאצים ורוצחי ילדים", ונשים התיישבו במכוון בצד של הגברים

(צילום: תומר ניוברג / פלאש 90)(צילום: תומר ניוברג / פלאש 90)
אא

המועצה הדתית בתל אביב פרסמה היום (שלישי) דו"ח מיוחד, החושף כי במהלך יום הכיפורים מפגינים הפריעו בצורה קשה ל-18 מניינים בעיר, כולל לתפילות שקיבלו את אישור העירייה. כך דיווח העיתונאי עמית סגל.

על פי הדו"ח, מאות מפגינים ומתפרעים הגיעו לבתי כנסת, קראו קריאות נגד המתפללים והפריעו לתפילות. המקרה החמור ביותר נרשם בבית כנסת בנווה אביבים, שם מתפרעים התפרצו בצעקות לתפילה שנערכה בחוץ, נשים החלו לרקוד בפני המתפללים, המפגינים הרסו ציוד וצעקו למתפללים בבית הכנסת "נאצים ורוצחי ילדים".

במספר בתי כנסת דיווחו כי מפגינים נכנסו לאולם התפילה, ונשים התיישבו במכוון בצד של הגברים. בבתי כנסת נוספים פורקו בזדון מחיצות שנבנו באישור העירייה. באחת מהן בוצעה כניסה "אגרסיבית" לעמדת החזן.

דוגמאות נוספות: בבית כנסת ברמת אביב ג' נכנסו מפגינים ומפגינות עם "זמבורות" והרסו את המחיצה. מחיצה אחרת נהרסה בבית כנסת חב"ד כיכר המדינה, שם גם שרקו המפגינים במשרוקיות בזמן תקיעת השופר מה שגרם להפסקת תפילת הנעילה. בפארק המדרון ביפו, אושרה תפילה עם מחיצה, אך המפגינים הרסו אותה והמשטרה הוזעקה למקום ועיכבה כמה מהם לחקירה. בתל ברוך איימו מפגינים על באי התפילה ודרשו להפסיקה.

במועצה הדתית בתל אביב ציינו: "לצערנו כי רב, ביום כיפור האחרון נחשפנו לאירועים רבים בהם הופרעה התפילה, הן למניינים שנערכו במרחב הציבורי עם או בלי מחיצה, והן לכאלו שבתוך מתחם בתי הכנסת ממש".

סגל כתב בתגובה לדו"ח החמור: "אם זה היה דו"ח על תפילותיום כיפור בשטוקהולם, ישראל כבר הייתה מחזירה את השגריר להתייעצויות".

תגיות:יום כיפורהפרעותתפילה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה