סלבס בהתחזקות

נטלי דדון לומדת תניא: "שואלים אם חזרתי בתשובה"

אושיית הרשת כתבה: "להיות יהודי מאמין נתפס כמשהו פרימיטיבי. אם הייתי מעלה עכשיו תובנות מקורס פסיכולוגיה - גם הייתם כותבים 'אוי ואבוי, את חוזרת בתשובה?'"

  • י"ג תשרי התשפ"ד
בעיגול נטלי דדון (צילום: שירן פרץ, צילום רקע: shutterstock)בעיגול נטלי דדון (צילום: שירן פרץ, צילום רקע: shutterstock)
אא

אושיית הרשת נטלי דדון העלה פוסט, שהפך ויראלי, בו היא מביעה כאב על המצב בישראל. תחת הכותרת "סליחה, שקצת התרחקנו מעצמנו, ממך והאחד מהשני והשניה, ולעיתים שכחנו לומר תודה", כתבה דדון על המציאות הכואבת בישראל וסיפרה כי היא לומדת תניא בקביעות.

"חכמת הנפש היהודית קיימת כבר אלפי שנים, היא לא משתנה בהתאם לתקופה, היא לא טרנד, היא מקדימה את זמנה ועומדת איתנה מאז ומעולם", כתבה. "גילויים שכביכול נחקרו על ידי המדע כבר היו גלויים לחכמי התורה היהודית, ומצאתי שכל מה שחיפשתי בפסיכולוגיה/מטפלים למיניהם. כשאדם מרגיש סבל או דכאון סביר להניח שהנשמה לא מקבלת את מה שהיא זקוקה לו... אי אפשר לטפל בתחלואי הנפש ולהתעלם מקיום הנשמה וצרכיה הרוחניים, כי כשהנפש אינה זוכה לסיפוק, התוצאה היא סבל וכאב.

"אתם קולטים שקיבלנו מתנה את התורה הכי הכי, לכל הדעות, ועדיין להיות יהודי מאמין נתפס כמשהו פרימיטיבי? אם הייתי מעלה עכשיו תובנות מקורס פסיכולוגיה גם הייתם כותבים 'אוי ואבוי, את חוזרת בתשובה?' חשבתי לשכור משרדי יחסי ציבור לקידום האג'נדה. הבעיה היא  שהיהדות, בניגוד לאחרים, לא מסכימה לדלג מקמפיין לקמפיין או להתאים את עצמה לעונות השנה. היהדות עומדת איתנה מול כל מציאות אלפי שנים ואף משרד לא מבין את חוסר הגמישות שלה".

בהמשך, דדון פרסמה את התגובות שהיא מקבלת בעקבות העובדה שלאחרונה החלה ללמוד תניא. "'את ממש במשבר אהה?', 'יואו, את לא נהיית לי קיצונית עכשיו כן?', 'זהו, איבדנו אותך?', 'תיכף יהיה בסדר, זה יעבור לך' - הם רק חלק מהתגובות שאני נתקלת בהן בתוספת מבטים מנחמים", כתבה. "תוהה לעצמי מתי יהדות הפכה למילה גסה, לדבר שלילי - זכינו כל כך. ולמה לנו בכלל להדוף מעלינו את הדבר, אשר מחבר אותנו לאחד, מעבר לכל דעה וקליפה מעל לכל סטיגמה ודעה קדומה. תשובה אחת לי כששואלים ושואלים 'אז מה את? - חרדית? דתיה? מסורתית? חילונית?' - אני יהודיה לפני הכל. יהודיה זה מספיק".

תגיות:נטלי דדוןסלבס בהתחזקות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה