נטורופתיה ורפואה טבעית

מהם נוגדי חמצון, ולמה הם חשובים?

כשיש עומס של עקה חמצונית, תהליך ההזדקנות הולך ומואץ. כדי להאט את תהליך ההזדקנות ולמנוע מחלות אנחנו צריכים לצרוך מספיק נוגדי חמצון

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

רדיקל חופשי הוא אטום בעל אלקטרון אחד שמחפש זוג. זהו מצב לא יציב. רדיקלים חופשיים שואפים תמיד לקבל אלקטרון כדי להיות מאוזנים.

האלקטרון הולך ומחפש אלקטרון ממולקולה אחרת. האטום השני, שממנו נלקח האלקטרון גם מחפש לקחת מאחר.

זה גורם נזק לאיברים. התהליך חוזר על עצמו עד שהוא פוגע ב-DNA. זה עלול לגרום להתפתחות של מחלות, הרדיקלים החופשיים פוגעים ברקמות ויוצרים דלקות, או מחמצנים את הכולסטרול ועוד, ל"ע.

הדבר החשוב ביותר בשמירה על איזון ובריאות הגוף והנפש הוא למנוע תהליך חמצוני, לבלום מחלות שנגרמות על ידי נוגדי חמצון.

כשיש עומס של עקה חמצונית, תהליך ההזדקנות הולך ומואץ. כדי להאט את תהליך ההזדקנות ולמנוע מחלות אנחנו צריכים לצרוך מספיק נוגדי חמצון. אלה הם אטומים שיש להם עודף אלקטרון, והם נותנים כדי לאזן. כך נמנע נזק.

בעידן שלנו יש יותר ויותר ייצור של רדיקלים חופשיים. ראשית, האויר המזוהם שאותו אנחנו נושמים, מהתעשייה, מכלי רכב ותחבורה ומכימיקלים רעילים.

הסטרס והמתח הרב בו רובנו חיים יוצר גם הוא עקה חמצונית, וכמובן – התזונה הקלוקלת שמכילה שומן טרנס, צבעי מאכל, מטוגנים ועוד. אנחנו גם מייצרים יותר רדיקלים חופשיים, וגם לא מקבלים מספיק נוגדי חמצון בתזונה שלנו.

המקור הטוב ביותר לנוגדי חמצון בתזונה הם הפירות והירקות. יש שמכילים יותר ויש שפחות, אבל בכולם יש כמות טובה, וחשוב לגוון.

הפירות והירקות האדומים מכילים ליקופן, שהוא נוגד חמצון חזק, ולכן כדאי לשלב אותם בתזונה.

הבטאקרוטן נמצא בגזר וגם בעלים ירוקים. ככל שהצבעים עזים יותר – כך כמות נוגדי החמצון גדולה יותר. לכן הסלט שלנו צריך להיות כמה שיותר צבעוני ומגוון.

פירות יער כמו אוכמניות, פטל, תותים – גם כשהם קפואים – כמות נוגדי החמצון שבהם גדולה מכולם.

ענבים אדומים, סלק ורימונים מכילים נוגדי חמצון חזקים – רזברטרול וקורציטין. הם יסייעו גם בשמירה על המוח והזיכרון, וימנעו חמצון של כולסטרול.

לוויטמין C תפקידים רבים. בין היתר הוא נוגד חמצון שצריך ממנו אספקה יומית, כיוון שהוא לא נשמר בגוף. הוא נמצא בפירות ובירקות כאשר הם חיים. בבישול – רק חלקו נשאר.

זוהרה שרביט היא נטורופתית N.D ומאבחנת על פי גלגל העין, בעלת ניסיון רב שנים בטיפול וייעוץ והנחיית סדנאות. להזמנת סדנא ללא עלות חייגי 073-2221290

תגיות:בריאותנוגדי חמצון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה