חם ברשת

"מה יום כיפור אחד יכול לעשות לקיבוצניק - מתחיל ללכת עם כיפה מהיום"

מעז יצא מתוק? עשרות יהודים מקבלים עליהם מצוות בעקבות אירועי יום הכיפורים. אחד הגולשים כתב: "שוקל לחזור להניח תפילין אחרי שנים שלא הנחתי"

  • י"ג תשרי התשפ"ד
(צילום: תומר ניוברג / פלאש 90)(צילום: תומר ניוברג / פלאש 90)
אא

האירועים האחרונים ביום הכיפורים ברחוב דיזנגוף, במסגרתם החליטו המפגינים "לפוצץ" את תפילת היום הקדוש, מובילים לא רק לתחושות קשות, אלא גם להתחזקות של רבים, שמתעדים את עצמם ברשת מניחים תפילין ומקבלים עליהם מצוות שונות.

כך, למשל, עיתונאי "עובדה", יאיר אייזנברג, סיפר כי בעקבות האירועים האחרונים הוא "שוקל ברצינות להחזיר את הכיפה".

הגולש לאו מלול כתב אתמול: "אני חילוני גמור, אדם שלא מייחס חשיבות לדת בשום דבר, מעולם לא שמרתי שבת או כשרות. אבל לאור מה שראיתי בתל אביב, אני לוקח על עצמי קודם כל להשתדל לכבד יותר, בין אם זה ביום כיפור, בשבת, כשיבקשו ממני להניח תפילין ברחוב וכו'. אני לא חוזר בתשובה, אני בסך הכל מחזיר את הכבוד שלנו, כיהודים".

טל רימר כתב: "אני חילוני, אירועי האנטישמיות בתל אביב על ידי מי שמתיימרים לייצג ערכים של ליברליות ודמוקרטיה, גורמים לי רק לרצות לחזק את האמונה והיהדות וכמוני רבים, אני משוכנע".

נתנאל גלסנר צייץ: "אני אדם שגדל בבית שהיתה בו מסורת אבל בבגרותי הייתי די מנותק. בשנתיים האחרונות אני מניח תפילין כל יום. צם גם בתשעה באב, לוקח את הבנות לשיעורי תורה ביום שבת, מנסה לחבר את הבנות לימים הלאומיים - וכל זה מהבנה שהשמאל הגיע לטרלול בגלל שהתנתק. ואולי זה התפקיד של השמאל - להפוך בגאולה".

אתמול כתב הגולש יניב תורג'מן: "אני יהודי, ישראלי וחילוני מגבעתיים. הודות לגירוש היהודים מתפילה בערב יום כיפור מכיכר דיזינגוף, החלטתי לקחת על עצמי לרכוש תפילין ולהניח תפילין. בעקבות האירוע המזעזע הזה חשוב לי ששני ילדיי, רותם ולני, שמתגוררים בעיר חילונית - יצפו באביהם מניח תפילין עם טלית בכל בוקר וילמדו יהדות מהי". גולש בשם "הענק הירוק" הוסיף: "שוקל לחזור להניח תפילין אחרי שנים שלא הנחתי".

גיא ברוך צייץ: "מדהים מה יום כיפור אחד יכול לעשות ליהודי קיבוצניק - אני מתחיל ללכת עם כיפה מהיום. אנטיוכוס לא הצליח, הרומאים לא הצליחו, המוסלמים לא הצליחו, גם אתם תיכשלו. אל תיגעו לי ביהדות, יש גבול".

תגיות:יום כיפורכיפהתפיליןאנשי שמאל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה