לאישה

מתחילים לבשל לחג? 5 טיפים לארגון קל ומוצלח של המטבח

יש לכם רשימת בישולים אינסופית לחג ואתם רוצים להשתלט על המשימה בזריזות? מעוניינים לבשל לחג אבל לא יודעים מאיפה להתחיל? סדרו את המטבח והמקרר. כמו בכל דבר בחיים – סדר וארגון מקדים כבר יעשו עבורנו חצי מהעבודה, יחסכו לנו זמן מיותר ויצרו לנו בהירות מחשבתית. מתחילים מחדש

אא

תקופת החגים מתאפיינת בשהייה ארוכה במטבח. הבישולים וההכנות גורמים לנו להשתמש ברוב אזורי המטבח ובחלק גדול מהכלים. ככל שהמטבח שלנו יהיה מאורגן ומסודר יותר – כך יהיה לנו קל יותר לצלוח את תקופת החגים במטבח ולבשל בנחת ובזריזות. איך עושים זאת? איך מארגנים את המטבח בקלות כך שיתאים לצרכים שלנו ויעזור לנו "לתקתק" עבודה?

 

שלב ראשון: להוציא מיותר

לפני שנתחיל לארגן את המטבח, נעבור על המגירות והארונות במטבח, האם אנחנו באמת צריכים כל כך הרבה כלי הגשה, קנקנים וכפות עץ? נבחר את האיכותיים ביותר, אותם נשמור, ולשאר נגיד יפה שלום. הם ילכו בשמחה למטבח אחר (ואם מצבם לא טוב, הפח יקבל אותם בשמחה) ואנחנו נמשיך עם מעט הכמות ורוב האיכות.

 

שלב שני: מסדרים את הנותר

אחרי שהוצאנו את המיותר אפשר לארגן את הסירים, מחבתות, סכו"ם ובעצם את כל מה שהחלטנו לשמור. סדר בארונות יעזור לנו לגשת בקלות לכלים השונים. אל תהססו לשנות מיקום של חפצים אם נראה שאינם מונחים במקום הנכון. שינוי למיקום נגיש יותר יקל עלינו בעת הבישול ויחסוך לנו זמן יקר.

 

שלב שלישי: יצירת מקומות אחסון

אם עד עכשיו ריכזנו כלים שונים בערמה מגובבת, זאת ההזדמנות שלנו לארגן אותם בתוך סלים, קופסאות או שאר פתרונות שמתאימים למטבח הספציפי שלנו.  גם אם המטבח קטן מאוד, אפשר לארגן את הכלים בצורה הנכונה וליצור תחושה מסודרת שתיתן לנו השראה לבשל בשמחה.

 

שלב רביעי: מכינים משטחי עבודה

נסתכל סביב על משטחי העבודה – האם הם צריכים ניקוי מהיר? ואולי הם עמוסים בחפצים אקראיים? נפנה אותם בזריזות ונכין משטחי עבודה נקיים ופנויים. הכיריים, במקרה הזה, בהחלט נחשבות כמשטח עבודה, וכן, אנחנו צריכים להעביר עליהן ניגוב.

 

שלב חמישי: מקרר וארון מצרכים

לפי רשימת הבישולים שהכנו מראש, נבדוק מה חסר ומה מיותר, נעבור על המקרר ונזרוק שאריות או מצרכים שפג תוקפם. ננקה היטב את המדפים במקרר ובארון המצרכים. הניקיון והסדר המקדים אמנם לוקחים קצת יותר זמן, אך בהחלט יחסכו לנו זמן יקר בהמשך. טיפ לסידור ארון המצרכים: שימוש בקופסאות אקריליק שקופות ועליהן תוויות, יצור מראה ומסודר מול העיניים ויקל עלינו את מציאת המצרכים בזמן הבישול.

יש לכם טיפים משלכם לארגון המטבח לפני הבישול לחגים? כתבו לנו בתגובות.

תגיות:ארגון מטבחמטבח חדש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה