חם ברשת

הזמרת דיקלה למפגינים: "יותר גרוע לא לתת להתפלל"

הזמרת התעמתה עם מפגינים שמנעו את התפילה סמוך לביתה ואמרה: "כפייה שיצאה מפרופורציה". מאוחר יותר הוסיפה: "לא צריכה להתבייש ביהדות שלי במרחב הציבורי"

  • י"א תשרי התשפ"ד
(צילומים: איתי רון, יוסי זמיר / פלאש 90)(צילומים: איתי רון, יוסי זמיר / פלאש 90)
אא

רגע לפני צאת צום יום הכיפורים אתמול (שני), הזמרת דיקלה נקלעה לעימות עם מפגינים שמנעו ממנה, וממאות מתפללים נוספים, לקיים תפילת נעילה עם הפרדה מגדרית. האירוע התרחש סמוך לביתה במתחם "גינדי TLV" בתל אביב. הזמרת תועדה כשהיא מגנה על המתפללים ואמרה למפגינים: "זו לא דמוקרטיה, זו דיקטטורה. יותר גרוע לא לתת להתפלל".

מאוחר יותר סיפרה הזמרת לחדשות 12 על האירועים ואמרה בין היתר: "התושבים ניסו להקים מתחם תפילה, מעין בית כנסת מאולתר עם ארון, ספר תורה וכיסאות כדי שהשכנים יוכלו לרדת ולשמוע את הנעילה. באו שניים-שלושה אנשים שלא הסכימו לזה. התחילו לצלם, הזמינו שוטרים ואז התחיל ויכוח בעד ונגד. הם הפריעו לתפילה שבמהלכה היה צד אחד של נשים וצד שני של גברים.

"הייתי מצפה ליותר סובלנות, נעימות והכלה. בסך הכול מדובר בשעתיים בשנה. באירוע הספציפי הזה הייתה בעיניי כפייה שיצאה מפרופורציה. 300 איש מתפללים והמשטרה מסתכלת עליהם. בסופו של דבר, הורידו את המחיצה. הצליח להם במובן הפיזי אבל לא במובן הרוחני. אני גם לא יודעת אם ההפרדה באמת הפריעה להם. אין לי מושג מה באמת הפריע להם. עובדה שגם אחרי שהזיזו את המחיצות, נשארו שוטרים שהמשיכו להסתכל ולבדוק. במדינת ישראל אני לא צריכה לפחד או להתבייש ביהדותי גם במרחב הציבורי. לא הגענו עד הלום בשביל זה".

כזכור, בערב יום הכיפורים אנשי ארגון "ראש יהודי", שכבר שנים מארגנים תפילה המונית בכיכר דיזנגוף בתל אביב, הציבו את דגלי ישראל בתור חציצה מאולתרת בין הנשים והגברים. עם כניסת הצום הגיעו עשרות מפגינים לכיכר וטענו כי הדבר מנוגד להחלטת בית המשפט. הם מנעו עת קיום תפילת "כל נדרי" תוך צעקות וקריאות גנאי לעבר המתפללים. גם במוקדים נוספים בערים חיפה, גבעתיים וזכרון יעקב, מפגינים מנעו את קיום התפילות.

תגיות:יום כיפורהפגנותדיקלה דורי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה