חדשות בארץ

שנאה בתל אביב: מפגיני שמאל פוצצו את תפילת יום כיפור בכיכר דיזנגוף

מפגינים מהשמאל הגיעו עם כניסת יום כיפור לכיכר דיזנגוף והפריעו למתפללים להתפלל במקום. ראש הממשלה בנימין נתניהו: "נראה שאין גבולות, אין נורמות ואין סייג לשנאה מצד הקיצונים משמאל"

  • י' תשרי התשפ"ד
(צילום: תומר נויברג, פלאש 90)(צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

(עודכן: 21:24)

מפגינים מהשמאל הגיעו אתמול (ראשון) לאחר כניסת צום יום כיפור לכיכר דיזנגוף בתל אביב, ומנעו מהמתפללים להתפלל במקום.

בעקבות פסיקת בג"ץ, שהעניקה גיבוי לעיריית תל אביב על החלטתה לאסור הפרדה מגדרית בתפילה במרחב הציבורי, יצרו המתפללים מחיצות מאולתרות מדגלי ישראל. המפגינים הרסו את המחיצות, סילקו כסאות שהוצבו במקום לצורך התפילה והפריעו לתפילה ברעש ובקריאות גנאי.

לאחר צאת החג, הגיבה המערכת הפוליטית בסערה על התקרית בכיכר דיזנגוף. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "עם ישראל ביקש להתאחד ביום הכיפורים בבקשת סליחה, מחילה ואחדות בתוכנו. לתדהמתנו, דווקא במדינת היהודים, ביום הקדוש ביותר לעם היהודי, מפגיני שמאל התפרעו נגד יהודים בעת תפילתם. נראה שאין גבולות, אין נורמות ואין סייג לשנאה מצד הקיצונים משמאל. אני, כמו רוב אזרחי ישראל, דוחים זאת. אין להתנהגות אלימה כזאת מקום בתוכנו".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מסר: "בזמן שמיליוני יהודים בישראל ובעולם התפללו בבתי הכנסיות ובמרחב הציבורי, צמו, התאחדו, ביקשו סליחה והתחברו לשורשים ולמסורת שלנו, קומץ שורפי האסמים אלימים בגיבוי יאיר לפיד הדליקו אש וחיללו את היום הקדוש. אין לי ספק שהרוב המוחלט של העם, מימין ומשמאל, מתנער מהם בכל תוקף. במוצאי יום הכיפורים, אני קורא לכולנו לא להיגרר לפרובוקציות האלה ולהמשך השנאה והמחלוקת. יהודים אנחנו. אחים אנחנו".

שר התקשורת שלמה קרעי תקף: "מתברר שהם לא רוצים 'דמוקרטית' כי הם לא מסוגלים להכיל 'יהודית'. סובלנות ודמוקרטיה מהם והלאה. ערב רב".

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, כתב: "‏ביום הכיפורים הזה ראינו שונאים שמנסים לגרש את היהדות מהמרחב הציבורי. ישראל היא מדינה יהודית! ודמוקרטית. בחמישי הקרוב אקיים תפילת ערבית בכיכר, הציבור מוזמן".

יו"ר ועדת החוקה, ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית), הגיב: "הרוב המוחלט של עם ישראל היה ביממה האחרונה שקוע בתפילה, בהתבוננות עצמית וקהילתית, ובקשר בינו לבין אלוהים. קבוצה קטנה, אלימה ושולית הייתה עסוקה בלהטריד ולהציק למתפללים".

"יום הכיפורים הוא היום הקדוש ביותר לעם היהודי, וחופש הפולחן הינו אחד מערכי הדמוקרטיה החשובים ביותר. היום אנו מבחינים בין אלו שרוצים ישראל יהודית ודמוקרטית, בה נחיה כולנו באחווה, לבין אלו שרוצים ישראל לא יהודית ולא דמוקרטית בה שולטת פרוגרסיביות קיצונית מטורללת וכפייתית. השליחות שלנו היא לוודא שישראל תישאר יהודית ודמוקרטית. זו חובתנו, והיום יותר מתמיד".

ח"כ בועז ביסמוט (הליכוד) אמר: "ביום הזיכרון לשואה לא האמנתי שיערבו פוליטיקה, ולצערי טעיתי. לבית הכנסת שהייתי בו הם הגיעו, ביזו את המקום ואת היום הקדוש. ימים לפני יום הכיפורים חשבתי לעצמי: האם הפעם הם שוב יעברו את כל הגבולות? רציתי להאמין שהם לא יחוללו את היום הזה, יום לחשבון נפש, לסליחה".

"אין להם גבולות. לראות את התמונות והסרטונים המחליאים מיד בצאת יום הכיפורים, ולהבין אחת ולתמיד - אין להם גבולות. לא לאפשר ליהודים לקיים תפילה - בכל שנותיי באירופה כעיתונאי לא ראיתי מחזות אנטישמיים כאלה".

ח"כ חנוך מילביצקי (הליכוד) הגיב: "ההתקפות של אנשי הקיצון המוטרפים על יהודים בזמן תפילות יום הכיפורים בוערות ‏בבטן ושוברות את הלב. למרות הזעם המוצדק כלפי אנשי הרוע והמדון הללו, חייבים להמשיך ולנהוג במתינות ולא להיגרר לפרובוקציות שלהם. האחריות שרובצת לפיתחנו עצומה. אנו מתמודדים מול גיס חמישי כמותו טרם ראתה מדינת ישראל. מוכרחים להצליח. אין אלטרנטיבה אחרת".

ארגון "ראש יהודי", שארגן את התפילה, מסר: "עוד טרם תפילת כל נדרי הגיעו כ-100 מפגינים מאורגנים מבעוד מועד לחבל בתפילת יום הכיפורים, שתוכננה כחוק בכיכר דיזנגוף. המתפרעים קיימו מופע צרחות ובריונות, והצליחו להדוף מהכיכר את מאות תושבי תל אביב שביקשו להתפלל ביום כיפור כבשנים עברו. עזבנו את הכיכר כדי למנוע את חילול היום הקדוש ועברנו לבית הכנסת, מתוך אחריות ושמירה על כבוד יום הכיפורים".

"אנו פעלנו במסגרת החוק ושורת הדגלים האוורירית שהקמנו עמדה לחלוטין בפסיקה המשפטית. את תפילת נעילה קיימנו בבית הכנסת ויצאנו לרחוב הסמוך לאמירת 'אבינו מלכנו' ותקיעת שופר, כש-1,000 תושבי תל אביב הצטרפו אלינו".

"ההפגנות נגד התפילה הוכיחו כי מלכתחילה למפגינים לא הפריעו הדגלים, למפגינים הפריעה התפילה במרחב הציבורי שכאמור אושרה כחוק. עם צאת יום הכיפורים ולקראת חג סוכות, אנחנו מבקשים מהציבור להרבות באהבה ובאחדות ולהזמין לסוכה את השכנים בכל אתר ואתר".

תגיות:יום כיפורתפילהכיכר דיזנגוף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה