יהודה אייזיקוביץ

שנאה חובקת עולם: תראו מי הצטרפו לשונאי ישראל

עד כמה שהמחאה ברחובות ישראל פרועה ומוגזמת, כאשר מדובר בפעולות מחאה בחו"ל נגד ראש ממשלת ישראל זו כבר חציית קו שמטשטשת את ההבדל בינן לבין פעולות של שונאי ישראל

אולם העצרת הכללית של האו"ם (צילום: Arie Leib Abrams/Flash90)אולם העצרת הכללית של האו"ם (צילום: Arie Leib Abrams/Flash90)
אא

לאורך חודשים אנשי המחאה לא הסתירו את הנאתם מכך שראש הממשלה בנימין נתניהו לא הוזמן לפגישה עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. בכך הם ביקשו להוכיח שגם בממשל האמריקאי מכירים בצדקת המאבק נגד הרפורמה המשפטית.

אבל אז טפחה המציאות על פניהם, וביידן הודיע בקולו כי ייפגש בהקדם עם נתניהו. המוחים המאוכזבים לא עצרו את צעדיהם, ולא שקלו לרגע את החשיבות האסטרטגית הרבה שיש לפגישה של ראש ממשלת ישראל עם הנשיא האמריקאי עבור האינטרסים הביטחוניים והכלכליים של כלל הציבור בישראל. הם החלו להיערך כדי לשבש עד כמה שניתן את ביקורו של ראש הממשלה בארה"ב ולפגוע בסיכויים להגיע להישגים כלשהם.

חשוב לדעת, הביקור של נתניהו בארה"ב הוא לא סתם עוד ביקור. הוא נועד לנצל חלון הזדמנויות היסטורי, שיכול לחולל שינוי של ממש במציאות הביטחונית והכלכלית של המזרח התיכון. הצורך של הנשיא ביידן להגיע לבחירות הקרבות לנשיאות עם הישג מדיני ראוי לשמו, כאשר גם הסעודים מעוניינים בכך מסיבותיהם שלהם, יכול להביא לשינוי דרמטי במזרח התיכון שיחזק את ציר המדינות נגד איראן, יחזק את ביטחון ישראל ויביא לפריחה כלכלית לאזור כולו.

כבר ראינו איך ניצול הזדמנות דומה אכן הביא לתוצאות מדהימות: הנה, בימים אלו, מציין המזרח התיכון ‏שלוש שנים להסכמי אברהם, במסגרתם נחתמו הסכמי שלום היסטוריים בין ישראל למדינות מוסלמיות.

לרגל ציון האירוע ההיסטורי פרסמה שגרירות איחוד האמירויות נתונים על הקשרים עם ישראל, מהם עולה כי בשלוש השנים האחרונות היקף הסחר בין המדינות הגיע ל-5.6 מיליארד דולר. בנוסף, למעלה ממיליון תיירים ישראלים ביקרו באמירויות במהלך השנים האחרונות באמצעות 106 טיסות שבועיות, ונחתמו 120 הסכמים ומזכרי הבנות שהעצימו את הקשרים בין שתי המדינות. והדובדבן שבקצפת: 70 חברות ישראליות כבר פועלות כיום בשטח האמירויות, והיד עוד נטויה.

אבל מה שכל כך חשוב עבור ביטחון ישראל וכלכלתה – ממש לא מעניין את אנשי המחאה. עבור אלו שהשנאה לנתניהו העבירה אותם על דעתם – אין גבולות שהם לא יעברו על מנת לחבוט בו, גם במחיר פגיעה בביטחון מדינת ישראל. מה שהולך ומטשטש את ההבדל בין פעילותם של המוחים בחוץ לארץ לפעילות דומה מאוד של ארגונים אנטי-ישראליים שקוראים לעולם להחרים את ישראל.

השבוע שודר בתוכנית הפופולארית "60 דקות", של ערוץ CBS News האמריקאי, ריאיון עם אנשי ארגון המחאה "אחים לנשק". אחת המשתתפות, שהציגה עצמה כטייסת קרבית לשעבר, אמרה כי הצורך בשמירה על עצמאות בתי המשפט הוא הכרחי מהסיבה הבאה: ‏"אם אתה רוצה שטייסים יוכלו לטוס ולשגר פצצות וטילים לתוך בתים בידיעה שהם אולי יהרגו ילדים, צריך שיהיה להם את האמון החזק ביותר באנשים שמקבלים את ההחלטות האלה". האמירה הזאת, בין אם נאמרה מטמטום או סתם מחוסר שימת לב, מאשרת למעשה את מה שהארגונים האנטי-ישראליים מעלילים כבר שנים על חוסר המוסריות כביכול של צה"ל במלחמתו נגד הטרור ומאמתת את טענתם כאילו צה"ל, באופן נפשע, הורג ילדים. האמירה הזאת היא חבלה קשה במלחמת ההסברה של מדינת ישראל, והציטוט הזה עוד יככב הרבה בסרטוני תעמולה אנטישמיים.

אבל הריאיון הזה הוא רק הקדימון. בימים האחרונים מוקרן על בניין האו"ם בניו יורק כיתוב ענק שמזהיר את באי עצרת האו"ם, ואת הציבור האמריקאי ככלל, שנתניהו הוא שקרן שאסור להאמין לו. בהמשך צפויים אלפי אנשים להפגין נגד נתניהו מול בניין האו"ם בזמן שהוא ישהה בו, זאת כאשר לצידם יפגינו רבים מארגונים אנטישמיים נגד מדינת ישראל. איך שלא נרצה, הקואליציה הזאת – של מפגינים נגד המדינה וסמלי שלטונה – הופכת את כולם לבני ברית אחת נגד מדינת ישראל.

זה כל כך עצוב ומזעזע לראות עד כמה נמוך יכולה השנאה להוביל בני אדם, גם כאשר המחיר הוא פגיעה קשה באחיהם בני עמם.

תגיות:יהודה אייזיקוביץבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה