חדשות בארץ

איתות לאיראן: חיל האוויר תרגל ביוון תקיפת מטרות ארוכות טווח

במהלך התרגיל המריאו עשרות מטוסים וטסו במשך מספר שעות לאורך אלפי ק"מ, מישראל ועד לעומק שטח יוון וחזרה. בשטח יוון מטוסי הקרב תרגלו טיסות בגובה נמוך והטלת חימוש חי. גלנט רמז שישראל היא שביצעה אמש את התקיפה בסוריה

תרגיל צה"ל ביוון (צילום: דובר צה"ל)תרגיל צה"ל ביוון (צילום: דובר צה"ל)
אא

צה"ל סיכם היום (חמישי) את התרגיל המשותף של חיל האוויר הישראלי עם הצבא היווני. בתרגיל  לקחו חלק עשרות מטוסי קרב ממספר טייסות, מטוסי תדלוק ומטוסי ביון.

במהלך התרגיל המריאו עשרות מטוסים וטסו במשך מספר שעות לאורך אלפי ק"מ, מישראל ועד לעומק שטח יוון וחזרה. בשטח יוון מטוסי הקרב תרגלו טיסות בגובה נמוך והטלת חימוש חי בשטחי אש.

גורמים בצה"ל סיפרו כי "הטיסה בוצעה תחת תנאי מזג אוויר מאתגרים במיוחד, פגיעות החימוש היו מדויקות וכלל המטרות הושמדו. טיסות העומק ארוכות-הטווח בוצעו בשיתוף פעולה כנף אל כנף עם חיל האוויר היווני, תוך לימוד הדדי ושיתוף ידע מבצעי".

בחיל האוויר אמרו כי "התרגיל הינו חלק משורת תרגילים ומודלים אותם מבצע חיל האוויר בשנה האחרונה. מטרתם שיפור הכשירות המבצעית והמנטלית לטיסות ארוכות טווח, תדלוק, תקיפה בעומק והשגת עליונות אווירית. תרגילים נוספים מסוג זה יתקיימו גם בהמשך השנה".

גלנט רמז שישראל היא שתקפה אמש בסוריה

יממה לאחר התקיפות המיוחסות לישראל במערב סוריה, רמז היום שר הביטחון, יואב גלנט: "אתמול בלילה קיבלנו הוכחה נוספת שבמדינת ישראל רעם המטוסים חזק יותר מכל רעשי הרקע האחרים". הדברים נאמרו בטקס הרמת כוסית לרגל ראש השנה, עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי וחברי פורום המטה הכללי של צה"ל.

המרכז הסורי לזכויות אדם, המזוהה עם האופוזיציה הסורית, דיווח כי התקיפה התמקדה במרכז מחקר מדעי באזור חמה. כמו כן, דווח בכלי תקשורת מקומיים כי הופצץ גם שדה התעופה א־שעיראת באזור חומס.

תגיות:צה"לחיל האוויר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה