חדשות בארץ

פצוע הפיגוע בחווארה משחזר: "קיבלנו מטח של יותר מ-30 כדורים, יריתי ונתתי גז"

אליהו ליבמן נפצע באורח קל עד בינוני בפיגוע אמש בחווארה: "זאת הייתה תופת שאין לתאר, לא מאחל לאף אחד לעבור דבר כזה. החלון הקדמי התנפץ מהירי, כולו היה מלא חורים"

זירת הפיגוע (צילום: דוברות מבצעית מד"א)זירת הפיגוע (צילום: דוברות מבצעית מד"א)
אא

ממיטת בית החולים בילינסון, שחזר היום (רביעי) אליהו ליבמן (25) את רגעי הפיגוע אתמול בחווארה, במהלכו נפצע באורח קל עד בינוני. חברו מאיר דוד כהנא נפצע באירוע באורח קל.

ליבמן סיפר כי כהנא והוא היו בנסיעה בדרכם להופעה של ישי ריבו כשלפתע, בסמוך לצומת הביתות, ירה עליהם מחבל מטווח קצר: "היינו אולי 150 מטר לפני הצומת. אז קיבלנו מטח של יותר מ-30 , אולי 40 כדורים. ביצעתי ירי הרתעתי לכיוון המחבל".

"זאת הייתה תופת שאין לתאר, לא מאחל לאף אחד לעבור דבר כזה. החלון הקדמי התנפץ מהירי, כולו היה מלא חורים. ניסיתי לתת גז והאוטו אפילו לא הגיב לי לנסיעה. בתוך שנייה היינו בנס גדול. הגענו לסיטואציה שהרכב הגיב והתחלתי לפמפם, נתתי גז כמה שאני יכול, ואז הגעתי לצומת הביתות. היו לידנו שני חיילים שביקשתי שיחפו עלינו, ולאחר מכן הגיע החובש מהיישוב עלי שטיפל בנו".

לדבריו של ליבמן, "הגענו למצב של אוסלו ב'. אנחנו חוטפים את זה. זה לא עידן של טרור סכינים, אלא של יחידים שבאים בכמויות ואין לצבא איך לאתר את זה. גם על החולייה הזאת ידעו ורצו להגיע אליה, אבל לא הצליחו. הגענו למצב שאין שליטה בזה. צריך לצאת למבצע אמיתי, לא רק בג'נין, שבו צריך לבצע חיסולים ממוקדים. אלה החיים שלנו, בחרנו לחיות. אנחנו מרגישים מופקרים, כמו כבשים שרק נרמסים בכל צומת אפשרית. נותר רק לדמיין מי יהיה הקורבן הבא".

גורמי הביטחון עדיין לא קבעו אם מדובר במחבל בודד או שניים. מהבדיקה הראשונית עולה כי הירי בוצע ממקום מסתור לצד הכביש מולא מרכב חולף. צה"ל ממשיך לבצע חסימות סביב שכם וחווארה, ועושה שימוש באמצעים טכנולוגיים על מנת לאתר את המחבל.

תגיות:פיגועחווארה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה