חדשות בעולם

ישראלים מהתופת במרוקו: "מסביב לבית הכנסת הכול נהרס, אבל הוא נשאר שלם"

מספר ההרוגים באסון במרוקו עלה ליותר מ-2,000, כשכמות דומה של פצועים מאושפזים בבתי החולים. 56 ישראלים ניתקו קשר. אחד הישראלים העיד: "ישנתי ברכב בשטח פתוח וכל מראקש היו בחוץ. כשהסתובבתי מסביב, ראיתי אסון - ילדים ונשים שלא הספיקו לצאת נהרגו"

  • כ"ד אלול התשפ"ג
אא

מספר ההרוגים והפצועים בעקבות רעידת האדמה במרוקו ממשיך לטפס ועומד הבוקר (ראשון) על יותר מ-2,000 קורבנות, כשמספר דומה של פצועים נמצאים בבתי החולים, בהם כ-1,400 במצב קשה. ישראל כבר הציעה סיוע הומניטרי, אבל במרוקו כרגע נעזרים בעיקר באיחוד האמירויות ובינתיים – הישראלים הרבים שנמצאים שם מעידים מהתופת.

מלך מרוקו, מוחמד השישי, כבר כינס ישיבה בארמונו ברבאט כדי לדון בהשלכות רעידת האדמה ההרסנית. עם צאת השבת, הוגדרו 56 אזרחי ישראל במרוקו כמנותקי קשר.

"הייתי במלאח (הרובע היהודי) בבית הכנסת ואחר כך הגענו למלון והרגשנו רעידת אדמה", תיאר ספיר מויאל לחדשות 12. "עזרתי לאנשים לרדת לכביש, היינו שם כמעט כל הלילה בחוץ. ישנתי ברכב בשטח פתוח וכל מרקש היו בחוץ. כשהסתובבתי מסביב, ראיתי אסון - ילדים ונשים שלא הספיקו לצאת נהרגו. מסביב לבית הכנסת הכול נהרס, אבל הוא נשאר שלם".

"זה היה ממש מפחיד", המשיך מויאל. "חשבתי בהתחלה שזו תאונה, אבל פתאום אתה רואה הכול רוקד. אתה מחכה שהקיר יפול, המזל שבמרקש לא בונים לגובה. הבתים הישנים כולם קרסו. חילקתי מים לאנשים ותרמתי דם. אני מאוד אוהב את העם המרוקני, אנשים מקסימים ויש לי שם הרבה חברים ומשפחה".

מויאל הסביר כי "ישנתי ברכב בשטח פתוח וכל מרקש היו בחוץ. כשהסתובבתי מסביב, ראיתי אסון - ילדים ונשים שלא הספיקו לצאת נהרגו. מסביב לבית הכנסת הכול נהרס, אבל הוא נשאר שלם". 

חיים בן אבו, תושב ירוחם, סיפר בכתבה. "קניתי בית במרקש וזה השבוע הראשון שאני לן בו. חשבתי שאני חולם. הייתי לבד פה ולא ידעתי מה לעשות ולאן לברוח - לכיוון המדרגות או המעלית, מהפחד לא ידעתי מה לעשות. כל הבניין זז ורעד ימינה ושמאלה, כאילו הוא בספינה או בים. אני עדיין בשוק ממה שקרה. המזל שלי הוא שאני גר בקומה הראשונה והבניין יחסית חדש. ישר רצתי למדרגות וראיתי שכנים מרוקנים שגרים פה, כולם היו על הכביש עם תינוקות וילדים. חיכינו שם שעתיים-שלוש ואמרו לנו לא להיכנס לבניינים עד הודעה חדשה. יש לי חברים מקומיים שביקשו מהם להתפנות גם מערים אחרות בגלל החשש".

תגיות:רעידת אדמהמרוקו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה