בריאות ותזונה

חוזרים למקורות: מה יקרה לגופכם אם תשתו מים מכלי נחושת?

ההודים מכירים היטב את השיטה הזו, שתורמת לדבריהם לשמירה מפני מזיקים וזיהומים. האם אתם כבר נחשפתם לטרנד?

אא

מסתבר שלא רק למים בעצמם יש יתרונות מופלאים לגופנו, כי אם גם לכלי שממנו אנו שותים אותם. מחקרים שנעשו על שתיית מים מכלי נחושת מצאו את היתרונות המדהימים הבאים:

לנחושת תכונות הממריצות את מערכת העיכול ומסייעות בעיכול. כשהמים 'שוכבים' בתוך כלי מנחושת הם סופגים את הנחושת אל תוכם, וכשהנחושת מגיעה אל הגוף, היא מסייעת בייצור אנזימי עיכול ומרה החיוניים לפירוק המזון. בנחושת יש גם תכונות אנטי-מיקרוביאליות שיכולות לעזור בחיסול חיידקים, וירוסים ומזיקים אחרים המצויים במים. 

לנחושת גם תכונות אנטי-דלקתיות וכשאתם צורכים באופן קבוע מים שמאוחסנים בכלי נחושת - זה עוזר בהפחתת דלקות בגוף. 

מי שדוגל בשיטה הזו של שתיית מים מכלי נחושת הם ההודים שפיתחו את שיטת ה'איורוודה'. חסידי השיטה מקפידים על שתיית שתי כוסות ממים ששהו בכלי נחושת מדי יום - עם עדיפות לשעות הבוקר. "שתיית מי נחושת בבוקר נותנת לכם בוסט של חילוף חומרים", מסבירה חסידת השיטה, רופאה הודית זקנה. הכלי שבו היא שומרת את מי הנחושת שלה הוא Tamba ולדבריה "צריך להשאיר את המים בכלי לפחות ארבע שעות לפני ששותים אותם".

לדבריה, המים הללו גם נלחמים ברדיקלים חופשיים בגוף, היות והנחושת היא 'נוגד חמצון טבעי'. "אנחנו מאמינים שמי הנחושת תורמים לעוד שורה ארוכה של תועלות, כמו למשל עור בריא. הנחושת ממלאת תפקיד חשוב בייצור הקולגן ששומר על גמישות העור, וצריכה קבועה של מי נחושת תורמת לשמירה על עור צעיר ובריא".

עם זאת, מגמה זו נחשבת לשנויה במחלוקת בשל העובדה שגוף האדם דורש רק כמות קטנה של נחושת (בסביבות 0.9 מ"ג ליום), אותה ניתן להשיג בקלות מתזונה מאוזנת הכוללת דגנים מלאים, קטניות, זרעים, אגוזים, ואפילו שוקולד מריר.

אז כמו בכל טרנד בריאותי, אתם כבר מכירים את הכלל: חשוב לגשת אל השיטה בזהירות, ולהתייעץ עם איש מקצוע בתחום הבריאות, לפני ביצוע שינויים משמעותיים בתזונה או באורח החיים שלכם. אם אתם בכל זאת הולכים על זה, "אל תשכחו לנקות את כלי הנחושת באופן קבוע, כדי למנוע זיהומים", מזהירה הרופאה ההודית.     

תגיות:מיםנחושת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה