חינוך ילדים

איך גורמים לילדים להתחבר למצוות? 7 פעילויות כיפיות וחווייתיות – עם ערך חינוכי ותורני

רוצים לגרום לילדים להרגיש חיבור למצוות? מחפשים רעיונות לזמן איכות משמעותי עם הילדים? הנה כמה פעילויות מהנות עם הילדים עם כמה פלוסים רציניים – זמן איכות עם הילדים, העצמת אישית, כיף וחינוך למעשים טובים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

1. לשמח את מי שלא מרגיש טוב. ספרו לילדיכם שיש ילדים שלא מרגישים טוב והולכים לרופא כדי לקבל תרופה. שאלו אותם אם הם ירצו לשמח את הילדים שלא מרגישים טוב, ולהביא להם הפתעות שישמחו אותם. קנו כמה הפתעות זולות בחנויות מסוג "הכול בשקל", ואריזה של סוכריות על מקל. הדביקו לכל הפתעה סוכריה על מקל ופתק עם הכיתוב "רפואה שלמה". כעת, כל שנותר הוא לקפוץ למרפאה ולתת לילדיכם לחלק את ההפתעות שהם הכינו לילדים שמחכים בתור לרופא.

2. לשמח את האחר, סתם ככה. מי אמר שמשלוחי מנות זה רק בפורים? הכינו יחד עם הילדים משלוחי מנות יצירתיים ומיוחדים עבור המשפחות השכנות. תוכלו להכין דברים ביתיים, כמו: לחמניות, פוקאצ'ות, עוגות ועוגיות. לכו עם זה עד הסוף, והשקיעו באריזה, בקישוטים ובברכה. השמים הם הגבול.

נסו את הרעיונות המקוריים האלו והפתיעו חברים ומשפחה עם משלוחי מנות כיפיים וטעימים. צפו:

הנה עוד כמה רעיונות מקוריים ברוח פורים:

5 רעיונות למשלוחי מנות ש(אולי) עוד לא הכנתם

בריא, זה הכי שמח! רעיונות למשלוחי מנות בריאים

3. לכבוד שבת המלכה. תנו לילדים להיות מופקדים על עריכת שולחן השבת. הם יחליטו על ארגון השולחן כולו – צלחות, סכו"ם, כוסות, מפיות, חבקי מפיות, פרחים ושאר קישוטים יצירתיים לפי ראות עיניהם. הציעו להם להכין ברכה יפה ומקושטת לכל סועד, ולהניח ליד הצלחת שלו.

4. לכבוד שבת המלכה #2. מכינים חלות לשבת? שלבו את הילדים בהכנה, גם אם זה אומר הרבה בלאגן. תנו להם להכין חלות משלהם, גם אם זה אומר שיהיו לחמים קטנים בצורות לא מוגדרות...

5. זאטוטים שהופכים למזכי הרבים. אתם מפיצים עלוני שבת? תנו לילדים לעשות את המלאכה, וככה תחנכו אותם למצוות וגם תעצימו את ביטחונם העצמי. תנו להם לגשת בעצמם לקופאית בסופר, למוכר במאפייה, למזכירה בקופת החולים, לגבאי בבית הכנסת – ולבקש מהם להשאיר את העלונים.

6. אחראים על תהילים. יש אצלכם באזור קריאת תהילים לילדים? אם לא, וגם אם כן, תוכלו לארגן בביתכם בשבת קריאת תהילים לילדים, ותנו לילד להיות האחראי לכך (כמובן בעזרתכם). איך עושים את זה?
א. תלו שלטי מודעה ברחוב על אמירת התהילים שתתקיים בביתכם. ציינו: כתובת, שם משפחה ושעה.
ב. הצטיידו בספרוני תהילים.
ג. חייבים שוחד לילדים – חטיפים או קרטיב-קרח (ואל תשכחו לציין את זה במודעה).
ד. בשבת עצמה תנו לילדכם לחלק לילדים את ספרוני התהילים, והוא יכריז בכל פעם איזה פרק בתהילים קוראים. הוא גם יחליט כמה פרקים קוראים, ולמשך כמה זמן.
ה. בסוף תנו לו לחלק את הצ'ופרים לילדים.

7. והדרת פני זקן. לכו לחנויות "הכול בשקל" וחפשו פריטים זולים בעלי מסר חם ואוהב, כמו פרחי פלסטיק. צרפו לכל פרח כרטיס ברכה מכל הלב שמלא באיחולים חמים. לכו עם הילדים אל בית האבות הקרוב ותנו להם לחלק את שהכינו, בתוספת חיוך חם ואיחול "שיהיה לך יום טוב". אין ספק שמחווה זו תחמם את ליבם של המבוגרים, וגם תעניק לילדים חינוך לכבוד הזקנים.

תגיות:מצוותחינוך ילדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה