בריאות ותזונה

באוסטרליה מזהירים: זה התבלין המוכר שיכול לגרום למוות

באוסטרליה מזהירים מפני נטילה של תוספי מזון המכילים כורכום או את החומר הפעיל שבו. זאת לאחר דיווח על מקרה אחד של מוות ועוד 16 מקרים של בעיות בכבד שנגרמו בקרב תושבים שנטלו מוצרים מסוג זה

אא

הרשות האוסטרלית לפיקוח רפואי הזהירה מפני נטילה של כורכום וכורכומין, הנמצאים בתרופות ובתוספים שונים. על פי התקשורת המקומית, הרשות קיבלה דיווח על מקרה של מוות, מקרה אחר  שהוגדר כחמור ו-16 מקרים נוספים של בעיות בכבד שנגרמו בקרב תושבים שנטלו מוצרים, כמו תרופות צמחיות או תוספי מזון, שהכילו כורכום וכורכומין.

כורכומין הוא החומר הפעיל העיקרי שנמצא בכורכום. בשנים האחרונות הפך הכורכום מתבלין פופולרי לתוסף תזונה בגלל יתרונותיו הבריאותיים. ברפואה האלטרנטיבית משתמשים בכורכום על מנת לטפל בהפרעות עיכול ולחיזוק כללי של הגוף.

בעקבות המקרים החמורים באוסטרליה, הרשות ביקשה להבהיר כי מדובר במקרים נדירים, כאשר בתשעה מהם יש מספיק מידע בשביל להצביע על כך שהפגיעה בכבד נגרמה על ידי כורכום המכונה לונגה או על ידי החומר הפעיל שבכורכום, כורכומין. בארבעה מהמקרים לא היו מרכיבים אחרים שהיו מסוגלים לפגוע בכבד.

"הראיות מראות כי קיים סיכון נדיר לפגיעה בכבד כתוצאה מנטילת כורכום ו/או כורכומין במינונים רפואיים. הסיכונים יכולים להיות גבוהים יותר כשמדובר במוצרים עם ספיגה משופרת, ביולוגיים ו/או מינונים גבוהים", כך נכתב בהודעה שהוציאה הרשות.

הרשות לא ציינה שמות של תוספי מזון או תרופות צמחיות ספציפיים, אך הדגישה כי הסיכונים לכבד ולגוף קשורים ברכיבים כמו כורכומין טבעי, כורכום ארומטי, כורכום קסנטוריז'ה וכורכום זדוריה. לדבריה, במרשם האוסטרלי רשומים מעל 600 מוצרים טיפוליים שמכילים את המרכיבים הנ"ל.

על פי הרשות, הסימפטומים של בעיות בכבד כוללים הצהבה של העור או העיניים, שתן כהה, בחילות, הקאות, עייפות יוצאת דופן וחולשה.

הרשות הוסיפה כי אנשים עם בעיות כבד נוכחיות או קודמות יכולים להיות בסיכון גבוה יותר לפתח אירוע חריג מסוג זה וכי "אין מספיק מידע בשלב זה כדי לזהות בוודאות את התרופות שגרמו למקרים".

 

תגיות:בריאותכורכום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה