חדשות בארץ

חייל צה"ל נרצח בפיגוע דריסה במחסום מכבים

רכב מסחרי נהוג בידי פלסטיני דרס חיילים במחסום. המחבל נוטרל לאחר שניסה להימלט. 3 חיילים נפצעו, אחד מהם קשה. שני אזרחים נפצעו קל

זירת הפיגוע (צילום: דוברות איחוד הצלה)זירת הפיגוע (צילום: דוברות איחוד הצלה)
אא

(עדכון: 16:08)

פיגוע דריסה במחסום מכבים: מחבל שנהג ברכב מסחרי דרס הבוקר (חמישי) מספר חיילים שעמדו בסמוך למחסום, הממוקם על כביש 443 באזור העיר מודיעין. חייל אחד נרצח ושלושה נוספים נפצעו, אחד באורח קשה.

המחבל נמלט בנסיעה לכוון הישוב נילי, תוך שהוא מתנגש ברכב בו נסעו שני אזרחים, גבר ואישה בשנות העשרים לחייהם, שנפצעו קל. בהגיעו למחסום חשמונאים, מאבטחי רשות המעברים של משרד הביטחון שהיו במעבר, ונערכו בעקבות מידע שקיבלו מצה"ל, זיהו את המחבל וחיסלו אותו.

צה"ל, השב"כ והמשטרה החלו בחקירת האירוע. המחבל זוהה כדאוד עבד אלראזק פאיז, פלסטיני תושב דיר עמאר, בן 41, נשוי ואב לחמישה. גורמי הביטחון ציינו כי למחבל אין רקע ביטחוני. הוא היה בעל היתר עבודה בישראל והועסק באחרונה בעבודות בנייה בגן יבנה. אחר הצהריים כוחות צה"ל פשטו על ביתו ועיכבו לחקירה חלק מבני משפחתו.

הפיגוע התרחש בשעות הבוקר ומהחקירה עולה כי המחבל נכנס לישראל רגלית עם היתר העבודה שברשותו. הוא עלה על רכב שהמתין לו ונסע לגדרה. בשובו משם, ברכב שהתברר כי הורד בעבר מהכביש ולא ברור כיצד הגדיע לידיו של המחבל, נסע המחבל לכוון מחסום מכבים, פגע ופצע תחילה באורח קל נער פלסטיני בן 16, שמכר מזון בקרבת המחסום ואז דרס את החיילים. המחבל כאמור נמלט בנסיעה וחוסל בהמשך.

חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי לחיילים ופינו אותם לבתי החולים שערי צדק, שיבא בתל השומר ושמיר-אסף הרופא. בבית החולים שערי צדק נקבע מותו של החייל שמצבו הוגדר אנוש. חייל נוסף במצב קשה פונה לתל השומר, בהכרה, עם חבלה רב מערכתית. חייל במצב קל פונה עם שני אזרחים למרכז הרפואי שמיר ושוחרר לאחר שקיבל טיפול רפואי.

הפראמדיקיות של מד״א, שירה מלכא וליהי גולן סיפרו: "הגענו בניידת טיפול נמרץ ורצנו מיד לצעיר כבן 20 ששכב במקום בהכרה מעורפלת עם חבלה רב מערכתית. העלנו אותו לניידת טיפול נמרץ והתחלנו בפינוי דחוף לבית החולים שערי צדק כשלאורך כל הדרך נלחמנו על חייו. ביצענו פעולות החייאה מתקדמות וממושכות ולצערנו כשהגענו לבית החולים נאלצו הרופאים לקבוע את מותו".

מהמרכז הרפואי שיבא תל השומר נמסר כי הובהל אליהם פצוע בשנות ה-20 לחייו: "מצבו קשה והוא סובל מפגיעות בפלג גופו העליון. הוא מטופל בחדר הלם על ידי הצוותים הרפואיים".

נזכיר כי אמש מחבל בן 14 דקר ופצע באורח בינוני ישראלי, בתחנת הרכבת הקלה בשבטי ישראל בירושלים. המחבל חוסל בידי שוטר מג"ב שהיה במקום.

תגיות:צה"לפיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה