בריאות ותזונה

מדוע הפירות עוזרים לנו בדיאטות? זה הרכיב שהופך את השומן הרע - לטוב

האם ידעתם שבפירות יש שומן שאינו בריא לכם? איך בכל זאת דיאטנים רבים ממליצים על אכילת פירות? זה הרכיב שהופך את השומן הרע - לטוב

אא

אם אי פעם תהיתם איך אפשר לאכול פירות כמו אבטיחים, ענבים ופירות יער שעשירים בשומנים - הרי שמחקר מצביע לכיוונו של רכיב אחד ויחיד שנמצא בהם: רזרבטרול שמו. 

רזברטרול היא בעצם תרכובת טבעית שיש בה יתרונות בריאותיים רבים כשהגדול שבהם הוא היכולת שלה לשנות את השומן הרע לשומן טוב. אמנם ההשפעות של זה עדיין נחקרות אך הנה מה שעולה מהמחקר כרגע:

גוף האדם מכיל סוגים שונים של שומן, ביניהם רקמת שומן לבנה שנקראת WAT ורקמת שומן חומה שנקראת BAT. רקמת השומן הלבנה אוגרת אנרגיה כטריגליצרידים בעוד שרקמת השומן החומה עוזרת לייצר חומרים ששורפים את הקלוריות. זה מה שמכונה לעתים קרובות 'שומן טוב', מכיוון שהוא עוזר בוויסות משקל הגוף וחילוף החומרים. 

במחקר, שתוצאותיו פורסמו בכתב עת של 'השמנת יתר', נמצא כי ברזברטרול ישנו חלבון מיוחד בשם sirtuin 1 שמשפיע לא רק על תהליכים מטבוליים כי אם גם על אופן האחסון והניצול של השומן בגופנו. עוד הוכח במחקר כי לעתים, הרזברטרול 'מחליף' את השומן הלבן בשומן חום, בהליך שנקרא בשפה המקצועית 'השחמה'. בכך הוא בעצם מגביר את האנרגיה ומשפר את קצב חילוף החומרים.

תגיות:שומןטוברעפירות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה