בריאות ותזונה

מטורף: התבלין הזה, שנמצא אצל רבים מאיתנו - עלול להיות קטלני

כולנו מכירים ומשתמשים בקינמון, אך האם חשבתם שהוא יכול להיות מסוכן? אתם חייבים לקרוא את זה

אא

בעולם קיימים שני סוגי קינמון כשבארץ נפוץ יותר קינמון קסיה, שמכונה גם 'קינמון סיני'. 

הקינמון הזה הוא זול יותר מהסוגים האחרים, אבל מחקר שנעשה בקשר להשלכותיו על בריאותנו מצא שצריכה מוגזמת ממנו עלולה להיות קטלנית. 

מה נחשב לצריכה מוגזמת, ומה עלול להיפגע בעקבות זאת? החומר המסוכן שבו הוא חומר בשם קומרין (באנגלית: Coumarin) שהוא תרכובת אורגנית שנמצאת בצמחים רבים, אך למעשה שייכת למשפחת הבנזויפרן - תוצר לוואי שמתקבל על ידי שריפת מתכת למשל. 

קינמון קסיה בצריכה מוגברת יכול לגרום לנזק לכבד, בעיקר בגלל הקומרין - שבקינמון הזה קיים ברמה גבוהה יחסית - 5 מ"ג על כל 2 גרם קינמון, בעוד שכמות הצריכה המקסימלית של קומרין ביום עומדת על 0.1 מ"ג ביום. בכפית אחת של קינמון יש 5 מ"ג קומרין לערך, רק בשביל לשבר את האוזן. 

מחקרים שבדקו את השפעות צריכת קינמון קסיה על גופנו מצאו כי רמות קומרין מוגזמות גורמות לנזקים לכבד, ולא רק. בשנת 2015 פורסמה כתבה על אישה בת 75 שנהגה ליטול תוספי תזונה על בסיס קינמון שבהם רמה גבוהה של קומרין, מבלי לדעת שזה אסור כמובן. הקומרין שהצטבר בגופה הביא לזיהום קשה בכבד. 

במחקר אחר משנת 2012 שפורסם בארה"ב, הוכח כי קומרין הוא גם הגורם האחראי (בין סיבות נוספות) להתפתחות גידולים סרטניים בריאות ובכליות. אם אתם מאלה שאוהבים להוסיף קינמון לכל דבר, ואפילו לבזוק קצת ממנו ישירות על הלשון - כדאי שתדעו שהוא אחראי ישיר גם להיווצרות פצעים בפה. 

לזה דווקא גורם רכיב אחר בשם סינאמאלדהיד (באנגלית: Cinnamaldehyde) שגורמת לאלרגיות רבות בגוף, וכשהיא עוברת את הגבול המותר - היא עלולה להוביל לפצעים מגרדים בחלל הפה והלשון, לנפיחות, לגירוד או לתחושת צריבה בחלל הפה. עם זאת, צריכה מבוקרת וקטנה לא אמורה להזיק ולגרום לאלרגיות. 

תגיות:קינמוןסכנהקטלני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה