חגים ומועדים

מתחילים מחדש: 5 סיבות להכין עם הילדים כרטיסי שנה טובה כמו פעם

זוכרים את כרטיסי הברכה שהיינו מכינים כילדים? כותבים, מציירים, גוזרים ומדביקים תפוחים על בריסטול לבן ולבסוף מגישים לסבתא בהתרגשות. זיכרונות טובים, נכון? אלו הסיבות שיגרמו לכם לשלוף מספריים ודבק בדרך לשחזור הזיכרונות המתוקים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הם שולחים אימוג'ים, ובמקרה הטוב מתקשרים להגיד כמה מילים. הילדים של היום לא מכירים את מנהג כרטיסי הברכה של פעם, וחבל. אספנו עבורכם 5 סיבות שיגרמו לכם לשבת יחד לשעה של יצירה שבסופה קיום מנהג קדום – איחולי שנה טובה ומתוקה לחברים ומשפחה.

1. הסיבה הרוחנית:

אמנם נחלקו הפוסקים אם כתיבת כרטיסי שנה טובה היא מנהג שיש לשמר, שכן אומות העולם נהגו לשלוח זה לזה איחולים כתובים לקראת השנה החדשה. אך כבר כתב המהרי"ל במפורש בספרו:"משנכנס אלול, כשכותב אדם אגרת שלום לחברו, לרמוז בהתחלתו שמבקש עליו להשיב לטוב לשנה העתידה לבוא, על דרך בשנה טובה תיכתב ותיחתם, או תולה ארץ על בלימה – ייטב לך כתיבה וחתימה".

 

2. הסיבה המשפחתית:

אף על פי שהוא מתקרב לסיומו – החופש הגדול עודנו כאן והילדים עדיין בבית. יתכן מאוד שכבר סימנתם וי על כל יציאה, פעילות או אטרקציה, ומה נשאר לעשות מלבד להישאר בבית ולהכין יצירות עם הילדים?! הימים האלו הם הזדמנות נהדרת לפעילות משותפת של הורים וילדים, כזו שלא דורשת הוצאה כספית או יציאה אל החום.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

3. הסיבה הנוסטלגית:

הכנת כרטיסי ברכה עם הילדים תאפשר לכם לשתף אותם בזיכרונות ילדות. ספרו להם איך הייתם מכינים כרטיסים במו ידיכם, ועד כמה מנהג שליחת כרטיסי שנה טובה היה נפוץ. "אתם יודעים, ילדים, ממש הכנו כרטיסים לחברים, ולא רק התקשרנו אליהם" (מה אמא, היה לכם טלפון?!).

 

4. הסיבה החינוכית:

כשילד מכין כרטיס שנה טובה לסבא / סבתא / דודה / חבר, הוא לומד להביע את עצמו גם במילים וגם ביצירה. הוא חווה אכפתיות, דאגה לאחר וחשיבה על הזולת. באיחול הפשוט של "שנה טובה" טמונות יציאה מהמשבצת האנוכית וחשיבה על האחר.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

 

5. הסיבה חסרת הסיבה

מתי בפעם האחרונה עשיתם משהו סתם ככה בשביל ההנאה? גזירה, יצירה והדבקה הן פעולות שרובינו חווינו כילדים. הכנת כרטיסי ברכה עם הילדים תאפשר לנו לשלוף מהארכיון כישורים נשכחים, ותגרום לנו לעסוק בפעילות יצירתית ומהנה – פשוט בשביל הכיף. נחמד, לא?

תגיות:ראש השנהשנה טובהכרטיסיםיצירה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה