בריאות ותזונה

לא רק בראש השנה: מה יקרה לגופכם אם תאכלו תפוח עם דבש - בכל יום?

תפוח ודבש, ביחד ולחוד: אלו הסיבות (הטובות) שבגללן אתם חייבים להגביר את הצריכה שלהם בתזונה שלכם (עם דגש חשוב לגבי בריאות השיניים)

אא

בחסדי שמיים נכנסנו לחודש אלול וראש השנה מתקרב בצעדי ענק. אם אתם נורא אוהבים תפוח ודבש ולא יכולים לחכות עד אז, ודאי תופתעו לשמוע שלאכילת תפוח עם דבש כל יום יכולות להיות כמה השפעות מיטיבות על הגוף שלכם.

לפני שנצלול אליהן נציין את הברור והמובן מאליו - המתיקות שקיימת הן בתפוח והן בדבש, פחות טובה לכם אם אתם סובלים מכאבי שיניים או מסוכרת (שעליה נרחיב בהמשך), אבל בואו נדבר קודם על הדברים הטובים שעשויים לקרות לכם אם תאכלו תפוח ב(מעט) דבש בכל יום:

 

יתרונות תזונתיים

תפוחים הם מקור טוב לויטמינים, מינרלים וסיבים תזונתיים. דבש מכיל נוגדי חמצון וגם מספק אנרגיה. צריכת אלה באופן קבוע עשויה לתרום באופן חיובי לתזונה הכוללת שלכם.

 

שיפור תפקוד מערכת העיכול

גם תפוחים וגם דבש מכילים סיבים, שיכולים לסייע בעיכול ולמנוע עצירות. שילוב זה עשוי לסייע לווסת את תנועות המעיים ולקדם מערכת עיכול בריאה.

 

חסינות מוגברת

תפוחים עשירים בויטמין C, בעוד שלדבש יש תכונות אנטי-מיקרוביאליות. צריכה קבועה עשויה לתמוך בחיזוק המערכת החיסונית ולהפחית את הסיכון לזיהומים מסוימים.

 

רמות אנרגיה מוגברות

הסוכרים הטבעיים הקיימים בתפוחים ודבש יכולים לספק אספקה מהירה של אנרגיה. זה יכול להיות מועיל במיוחד לפני פעילות גופנית או כחטיף 'בריא' באמצע היום.

 

ניהול משקל פוטנציאלי

תפוחים ודבש דלים יחסית בקלוריות ויכולים לתרום לתחושת שובע. כאשר הם נצרכים כחלק מתזונה מאוזנת, הם עשויים לתמוך במאמצי ניהול משקל.

 

תרומה לבריאות הפה

לעיסת תפוחים מעוררת ייצור רוק שיכול לסייע בניקוי הפה, ולהפחית את הסיכון לעששת. לדבש תכונות אנטיבקטריאליות שעשויות לתרום גם הן לבריאות הפה אם כי בצריכה מוגברת מדי, הוא יכול להיות גם מסוכן ולגרום לחורים בשיניים.

 

שיקולי סוכר בדם

בעוד שתפוחים ודבש נחשבים בדרך כלל בריאים, חשוב לציין ששניהם מכילים סוכרים טבעיים כך שאם יש לכם סוכרת או חשש לרמות הסוכר בדם, מומלץ לעקוב אחר הצריכה המומלצת ולהתייעץ עם איש מקצוע בתחום הבריאות.

תגיות:תפוחדבששיניים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה