בריאות ותזונה

"תן דעתך שלא תקלקל": 5 רעיונות לשמירה על גוף בריא וסביבה נקייה

אם גם אתם מרגישים שנמאס לכם מזיהום אוויר ובא לכם לחיות בעולם קצת יותר נקי ולקיים אורח חיים בריא – אתם לא לבד. מיליוני אנשים ברחבי העולם מבינים היום את מה שנכתב בתורתנו הקדושה כבר לפני אלפי שנים. עכשיו נשאר רק ליישם

אא

"בשעה שברא הקב"ה את אדם הראשון, נטלו והחזירו על כל אילני גן עדן ואמר לו: ראה מעשי כמה נאים ומשובחין הן, וכל מה שבראתי – בשבילך בראתי. תן דעתך שלא תקלקל ותחריב את עולמי, שאם קלקלת – אין מי שיתקן אחריך" (קהלת רבה ז', י"ג).

כיהודים מאמינים, אחנו יודעים שהעולם נברא בשבילנו ועלינו לשמור עליו. איך אפשר לקיים זאת בפועל? איך מחנכים את הילדים לשמירה על סביבה נקייה? איך מלמדים אותם על חיים פשוטים, אורח חיים בריא ושמירה על הסביבה? קבלו כמה טיפים פשוטים:

 

1. החליפו לבריא

כולנו יודעים שהאוכל היום הוא כבר לא מה שהיה פעם. הקמחים, הירקות, הפירות – הכל מלא בחומרים, ריסוסים ושאר חומרים לא מועילים, ואף מזיקים. מעבר הדרגתי של בני המשפחה לשימוש בחומרי גלם טבעיים ובריאים יותר - יצמצם את החשיפה התמידית לרעלים וייסע לכם לקיים אורח חיים בריא ונקי. גם החלפת סבונים וחומרי ניקוי לכאלו המכילים חומרים טבעיים – תסייע בהפיכת הבית לסביבה התומכת בשמירה על כדור הארץ.

 

2. מותר לחסוך

אמנם לא לכולנו יש פאנל סולרי על הגג, אבל תמיד אפשר ללמד את הילדים על יתרונות החשמל הסולרי. במקביל אפשר ליישם שמירה על הסביבה – לכבות את האור והמזגן כשיוצאים מהחדר, ואם ממש בא לכם להיות נחמדים לכדור הארץ – תשתמשו מדי פעם במאוורר.

 

3. צרו גינה

גם אם זה רק בשביל הכיף וההנאה שבעניין – נסו לגדל גינת ירק ביתית. אפשר לקחת זרעים מתוך עגבנייה ולזרוע באדנית או בעציץ. אולי זה לא יפחית את זיהום האוויר של המכונות החקלאיות, אבל זה כן יגרום לילדים שלכם להבין שעגבנייה לא צומחת על מדף הסופר. גם טוב.

 

4. בואו נמחזר קצת

אל תמהרו לזרוק קופסאות קרטון. שבו עם הילדים והכינו מהם מעמדים לעטים ולעפרונות, פחים לחדר הילדים ואפילו מטבח למשחק מהנה. מדהים כמה פעילות מחזור אקולוגית יכולה להפוך לשעה של הנאה ושמחה, תוך הנחלת ערכים חשובים.

 

5. צאו לפיקניק

נסו להמיר את הבילוי הבא בקניון בפיקניק על חוף הים או בפארק. אם ממש בא לכם להדר, השתמשו בכלים רב פעמיים. אל תשכחו לאסוף אחריכם את הפסולת – בסיום הפיקניק תנו לילדים שקית אשפה גדולה, ואספו יחד איתם את הפסולת מסביבכם. כך תרוויחו פעילות חינוכית של שמירה על הסביבה תוך מתן דוגמא אישית.

יש לכם רעיונות נוספים לשמירה על הסביבה וקיום אורח חיים בריא? כתבו לנו בתגובות.

תגיות:גוף בריאסביבה נקייה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה