חם ברשת

"לא כל היהודים אוהבים את חב"ד, אבל חב"ד עדיין אוהבים את כל היהודים"

בעקבות ההסתה נגד הארגון, מני אסייג צייץ והרשת לא נותרה אדישה. בעקבות תגובה של אחד הגולשים שכינה את חב"ד כתנועה אנטי ציונית הגיב אסייג והשיב לו: "אחלה חסידות שבעולם ומתנה לאנושות!"

  • כ"ח אב התשפ"ג
אילוסטרציה (צילום: Michael Giladi/Flash90)אילוסטרציה (צילום: Michael Giladi/Flash90)
אא

"לאורך עשרות שנים כל היהודים אהבו את חב"ד, זה היה פשוט קונצנזוס בין דתיים לחילוניים. עד שהגיע החלול וזרע את זרעי השנאה לארגון היקר והחשוב הזה. עכשיו, 'בזכותו' לא כל היהודים אוהבים את חב"ד, אבל חב"ד עדיין אוהבים את כל היהודים. כי זה חב"ד". כך כתב אמש (שני) היוצר והבמאי מני אסייג, זאת בעקבות דיווחים בתקשורת על איומים לכאורה שהשמיע בעבר יאיר לפיד כלפי חב"ד, בדרישה לא לתמוך במפלגת הציונות הדתית.

אסייג התייחס להסתה שמתנהלת לאחרונה נגד הארגון ולעובדה שאנשי שמאל פועלים כדי לסגור דוכני תפילין. הוא הביא את הציוץ הזה כדוגמה לדברים שאמר בעבר לפיד על הארגון ומשקפים את הלך הרוח כיום. כך למשל, אתמול דיווחו אזרחים לעיריית תל אביב על "רוכלות" בזמן שפעילי חב"ד בסך הכל רצו לזכות את הרבים במצוות תפילין.

לציוץ שלו צירף אסייג דיווח של נחום ברנע מ"ידיעות אחרונות", במהלך מערכת הבחירות, לפיו לפיד טילפן אל אחד מראשי חב"ד ואמר לו: "אם תתמכו במפלגה של סמוטריץ' ובן גביר, אני ארדוף אתכם. נגמר הסיפור על חנוכיות בכל צומת בחנוכה ובתי חב"ד בעולם. נגמר הסיפור שלכם על אהבת ישראל". יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', הוציא אז הבהרה ואמר: "כל ההבדל בין חב"ד ללפיד באיום אחד. תנועת חב"ד מקפידה לא להזדהות פוליטית, אוהבת ומסייעת לכל יהודי באשר הוא ללא שום תנאי או שיוך פוליטי. כל כך הפוך מיאיר לפיד. אני בטוח שבחב"ד ימשיכו לאהוב את לפיד, לקרב ולארח אותו בשמחה גם אחרי האיום הזה. כי כאלה הם החב"דניקים כבר יותר מ-200 שנה". חשוב לציין כי לפיד הוציא אז הבהרה וכתב כי הוא לא מתכוון לרדוף את "חבריי הטובים מתנועת חב"ד. תנועה רבת זכויות שרק אהבת ישראל ואהבת הארץ לנגד עיניהם".

לבסוף, בעקבות תגובה של אחד הגולשים שכינה את חב"ד כתנועה אנטי ציונית הגיב אסייג והשיב לו: "אחלה חסידות שבעולם ומתנה לאנושות!".

תגיות:יאיר לפידבצלאל סמוטריץ'נחום ברנעמני אסייגדוכן תפילין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה