בריאות ותזונה

נוירולוג בן 101 חושף: "כך הגעתי לגילי המופלג"

נוירולוג בן 101 מאוהיו שבארה"ב חושף את ארבעת הדברים שעוזרים לו להישאר צעיר ולעבוד במשרה מלאה, גם היום

אא

בחודש שעבר חגג נוירולוג מארה"ב בשם ד"ר הווארד טאקר את יום הולדתו ה-101, אבל זה לא מה שמנע ממנו להמשיך לפקוד את מקום עבודתו כרופא מרפאות ובתי חולים בקליבלנד, כרגיל. מהו הסוד שלו לאריכות ימים, ויתירה מכך, לצלילות שבזכותה הוא מסוגל להמשיך בעבודה שהוא כה אוהב גם בגילו המופלג? 

בפודקאסט מיוחד לרגל יום הולדתו, חשף טאקר ארבעה כללים שעליהם הוא שומר באדיקות, ותורמים רבות לבריאותו - זאת מלבד ה'גנטיקה' הטובה שלו, לדבריו. "ראשית, אני מאוד נהנה ממה שאני עושה ומחיי המשפחה שלי באופן כללי", אומר ד"ר טאקר. "אני חי עם רעייתי שהיא פסיכיאטרית כבר 66 שנה, ויש לנו ארבעה ילדים ו-10 נכדים חמודים. למרות שהחיים האלה הם מירוץ וכולם רצים לאנשהו, אני משתדל לעשות הכל ב'נחת רוח' ובמתינות, שום דבר לא בורח. אני גם מקפיד על אימונים שמתאימים לגילי כמה פעמים בשבוע, ולא מעשן".

בפודקאסט נשאל ד"ר טאקר האם הוא מאמין שהמחקר הרפואי הוא ה'תשובה' לחיים ארוכים, והשיב כי "המחקר משנה ללא הרף את מה שאנחנו מאמינים שטוב לנו - כי רופאים אינם חסינים מטעויות. בשנות ה-30 רופאים המליצו לעשן כדי לרדת במשקל, והיום זה כבר לא נכון. חשוב שנעשה מה שחשוב להיום. ואם תשאלו אותי - פרישה היא האויב מספר אחת של אריכות ימים, כי אדם מוצא את עצמו פתאום בלי שום מסגרת ושום תכלית. אז כן, חשוב לשמור על שגרה יומיומית שכוללת בין היתר עבודה ואפילו התנדבות משמעותית. זה מאוד שומר על העניין שלנו בעולם ובסביבה שלנו".

עוד הוא ממשיך ואומר כי כדי להאריך ימים חשוב לשמור על 'מחשבה צעירה', זאת אומרת לשמור על גחלת ההתלהבות מהחיים. "תחפש ותמצא את מה שעושה לך טוב, את מה שעושה אותך יותר צעיר, ותידבק בזה. היו לי חברים שראו את עצמם זקנים ומתו מוקדם למרות שהיינו באותו גיל. ולי, אין פחד למות. אני באמת חושב ומרגיש שאחיה לנצח. חבריי בני ה-80 עוזרים לי להרגיש ככה".

הטיפ השלישי שהוא נותן הוא לשמור על פעילות גופנית סדירה. "עכשיו קשה לי מדי, אבל פעם הייתי רץ. היום אני הולך על ההליכון, אפילו כשקשה לי. אני מקפיד לעלות עליו פעמיים בשבוע".

והטיפ האחרון שלו - להיות בשלום עם אשתו, עם המשפחה ועם הסובבים אותו. "אנחנו צריכים לשחרר את השנאה שגורמת לנו להיות שיפוטיים ואוכלת אותנו מבפנים. המפתח לחיים ארוכים הוא הידיעה שאתה אוהב ושאוהבים אותך, ושאתה יודע להודות בטעויות שלך, להשתפר ולהתפשר".

תגיות:זקןטיפיםבריאותנוירולוג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה