חדשות בארץ

פקח ביטחון עירוני נרצח בפיגוע בתל אביב

חן אמיר, בן 42, אב לשלושה, נורה על ידי מחבל בשעה שביקש לבדוק אותו. פקח נוסף חיסל את המחבל, המוכר כפעיל בג'יהאד האסלאמי

אילוסטרציה (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
אא

(עדכון 21:49)

חן אמיר, סייר ביטחון בעיריית תל אביב, נרצח הערב (שבת) בפיגוע ירי שביצע מחבל פלסטיני בשכונת נחלת בנימין בתל אביב. אמיר הי"ד הותיר אחריו רעיה ושלושה ילדים.

אמיר הי"ד (צילום: עיריית תל אביב, באדיבות המשפחה)אמיר הי"ד (צילום: עיריית תל אביב, באדיבות המשפחה)

את הפיגוע ביצע מחבל פלסטיני בן 22, תושב הכפר רומאנה שבנפת ג'נין, שנוטרל ונפצע באורח אנוש מירי של פקח אחר. בהמשך מת המחבל מפצעיו בבית החולים איכילוב.

המחבל זוהה ככאמל אבו בכר, פעיל של הג'יהאד האסלאמי-גדודי ג'נין. הוא היה בחזקת מבוקש על ידי כוחות הביטחון מזה כשנה. בתיק שנשא עליו נמצא מכתב, שבו כתב כי רצונו "להיות שהיד".

השב"כ החל בחקירת האירוע. בין היתר נבדקת האפשרות שהמחבל היה בדרכו להפגנה בקפלן של מתנגדי הרפורמה המשפטית. אפשרות זו נתמכת בעובדה שהמחבל חלף בדרכו על פני מספר מסעדות, שבהן ישבו לא מעט סועדים, ואם רצונו היה לפגע שם, היה עושה זאת. אם הערכה זו תתברר כנכונה, הרי שהפקחים מנעו פיגוע גדול יותר.

את המחבל נטרל, כאמור, פקח של עיריית תל אביב, שהיה בסיור עם אמיר, שנפצע באירוע באורח אנוש. השניים הבחינו במחבל הצועד ברחוב בצורה שמעוררת חשד. הפקחים התקרבו אליו וקראו לו לעצור. אז שלף המחבל אקדח וירה מקרוב באמיר. הפקח השני הגיב בירי ונטרל את היורה.

ממד"א נמסר כי חובשים ופראמדיקים שהוזעקו למקום העניקו טיפול רפואי לפקח הפצוע. הוא פונה לבית החולים איכילוב, במצב אנוש, עם פציעה חודרת ותוך כדי ביצוע פעולות החייאה. בהמשך נקבע מותו במרכז הרפואי.

סייר הביטחון של עיריית תל אביב, שחיסל את המחבל ומנע בכך פיגוע גדול יותר, שוחח לאחר האירוע עם מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי, שהגיע לזירה.

לדברי הפקח, במהלך בסיור עם שותפו למשמרת הם הבחינו במחבל הצועד ברחוב ומתנהג בצורה מוזרה. הם קראו לו לעצור, והמחבל התעלם מהקריאה ולא יצר קשר עין.

בעדותו הקצרה סיפר הפקח: "שותפי היה ראשון, אני הייתי מאחוריו עם האופנוע. שותפי הצליח להעמיד את האופנוע, ותוך כדי החשוד שולף את האקדח מאחורי גבו ומתחיל לירות על שותפי. אני שולף את האקדח שלי ויורה עליו. הוא ירה על השותף שלי ואז הגבתי. הוא ניסה גם לירות עליי כדור או שניים ולא פגע. רדפתי אחריו עד שהוא נפל. בזמן שהוא נפל עף לו האקדח. באותו שלב עצרתי את הירי, עמדתי עליו עם הנשק שלא ימשיך לזוז וקראתי לכוחות שיטפלו בחברי".

המפכ"ל רנ"צ יעקב שבתאי אמר לפקח: "מנעת פיגוע הרבה יותר רציני. אין ספק שהפעולה המהירה והמקצועית של הפקחים הצילה חיים. מטרים ספורים מכאן ניתן לראות את בתי הקפה הומי האדם ולהבין את גודל האסון שנמנע. זה בזכות הערנות והחתירה למגע".

זהו הפיגוע הרביעי בעיר תל אביב בחמשת החודשים האחרונים, ופיגוע הירי השלישי בארץ במהלך השבוע האחרון. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל עדכונים שוטפים על פרטי הפיגוע בתל אביב.

תגיות:פיגועתל אביב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה