בריאות ותזונה

זה מה שיקרה לגופכם אם תישנו בכל לילה 8 שעות

כולנו מכירים את ההשפעות המיטיבות שיש לשינה על גופנו, אולם יש דברים שגם אנחנו גילינו רק עכשיו

אא

בדור כמו שלנו, שבו לא אחת אנחנו מוצאים את עצמנו סביב מסכים ומכשירים, קורה ואנחנו מזניחים את אחת החובות הבסיסיות שקשורות לבריאותנו: השינה. 

זמן השינה חשוב מאוד לתפקוד הגוף והמוח, וחשוב להקפיד על זמן שינה שיספק לפחות 8 שעות שינה בלילה. אבל איך עושים את זה? מחקר שנעשה על ידי איגוד הלב האירופאי מצא שאנשים שישנים מעט במהלך הלילה או לחילופין לא מגיעים למספר שעות השינה המומלץ לגילם, מועדים לסכנות יותר: כך למשל מצא המחקר שאנשים כאלה לוקים ב-48% יותר במחלות לב וב-15% יותר בשבץ. 

מאידך, כשאנחנו מאפשרים לגופנו את המנוחה המתאימה והמספקת, הגוף שלנו - שממילא לוקח לו זמן לעבור משינה קלה לשינה עמוקה, מתחיל לייצר תהליך של התחדשות מנטלית ופיזית. מה עוד קורה בגופכם בזמן הזה? הנחת והרגעת השרירים תוך כדי שינה עוזרת להכין את הגוף ליום הבא. 

בזמן השינה משתפרת יכולת הזיכרון בתהליך נוירולוגי שתומך בעיבוד מידע ובהכנה ללמידה ולעיבוד זכרונות. 

השינה מאפשרת תהליכי 'תיקון' והתחדשות התאים, כי במהלכה הגוף 'משחזר' רקמות פגועות, ומבצע 'תחזוקה' בשאר המערכות הפנימיות. כל התהליכים שנעשים בגוף בזמן השינה, למעשה מקבעים בנפש קיבוע טוב ו'מסדרים' גם את היכולת של הרגשות להמשיך לתפקד. 

מחקר שנערך בשנת 2011 מצא ששינה שאינה מספקת מעלה את הסיכון ללקות בסוכרת סוג 2, השנה, הזדקנות העור, פגיעה בזיכרון, דיכאון, סחרחורות ומיגרנות כרוניות. 

ההמלצה של הרופאים היא מינימום הכרחי של שמונה שעות ביום, ולא פחות משש שעות שינה. 

תגיות:גוףהשפעותשינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה