חדשות בארץ

סמוטריץ': "היועמ"שית בניגוד עניינים מוחלט, כל המחאות נועדו לעזור לה לשמור על כוחה"

שר האוצר השתתף בכנס קטיף, ודיבר על היום שאחרי אישור חוק צמצום עילת הסבירות: "מקווה שהציבור שיודע לאהוב ולהציב גבולות ינצח את קבוצת השוליים של ברק, חלוץ ואולמרט"

(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' השתתף היום (שלישי) בכנס קטיף, לציון 18 שנים להתנתקות, ודיבר על "היום שאחרי" אישור חוק צמצום עילת הסבירות.

"עבורי זה בוקר מורכב. מצד אחד אני מאוד שלם עם מה שעשינו, כי באמת צריך לתקן את מערכת המשפט וליצור מערכת איזונים נכונה יותר. גם כי אנחנו מייצגים חלק גדול מהעם, ובעיקר כי היינו חייבים לסמן קו אדום לסרבנות ולאי ציות. אם היינו נכנעים לקבוצת חיילי מילואים, שהשתמשה בכלי הזה כדי לכופף את הממשלה, זה הרבה יותר מסוכן".

"מצד שני אין לי שמחה לאיד, כשחלק מהעם כואב אני לא יכול לצאת בתרועת ניצחון. דווקא בתור מי שחוה כאב גדול של דורסנות בהתנתקות. אני פוגש אנשים מהצד השני כדי להקשיב ולהפיג חששות, ושלא ירגישו שהקרקע שלהם נשמטת מתחת לרגליים".

שר האוצר התייחס לחסימות הכבישים וקשר בין הרפורמה המשפטית לאכיפה בנושא: "אני נעצרתי וישבתי שלושה שבועות בכלא שקמה, כי נחשדתי בארגון חסימות כבישים. מי שעושים את זה היום מקבלים מחיאות כפיים, ונעטפים על ידי המערכת המשפטית. אנחנו כולנו, כולל קטינים, נעצרנו ונשפטנו. זה מחדד את הצורך במערכת משפט שתשמור על הזכויות של כולם במידה שווה, ותהיה ראויה לאמון של כל עם ישראל".

אתמול, לאחר אישור חוק צמצום עילת הסבירות, דיווחו מספר כלי תקשורת שהממשלה תפעל כעת לפיטוריה של היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה. סמוטריץ' הבהיר אמש, בשיחה עם חדשות 12, שהנושא לא עומד על הפרק. היום, בדברים שנשא בכנס, התייחס לנושא מיארה במשפט אחד: "היועצת המשפטית בניגוד עניינים מוחלט. הרי כל השביתות והמחאות נועדו לעזור לה לשמור על הכוח שלה, ולמנוע מאיתנו לאזן אותו".

בסוגיית הסרבנות הוסיף סמוטריץ' כי "עשינו את מה שעשינו אתמול כדי להציל את צה"ל, בעוד שלושים שנים יבינו את זה. היינו חייבים לשרטט את הקו האדום הזה כדי להציל את צה"ל. אוי ואבוי אם היינו מנרמלים פרקטיקה כזאת שבה כל קבוצה עושה שימוש בכוח שלה. צה"ל היה הופך לקבוצה של מיליציות. אני מסתייג מכל האמירות המבזות והמגונות לאותם קצינים, שהם מלח הארץ שמשקיעים את מיטב מרצם למען עם ישראל, ואני משוכנע שהם ימשיכו לעשות את זה, אבל מותר להגיד להם שהם טועים. הצבא ערוך וכשיר כי אין קבוצה שיכולה להוריד את השאלטר על צה"ל, אבל זה תהליך מסוכן".

לסיום התייחס שר האוצר לטענות שהפגנות המחאה נגד הרפורמה לא ייפסקו: "אני מקווה שהבריאות של הציבור הרחב, שיודע לאהוב ולהציב גבולות, תנצח את קבוצת השוליים של ברק, חלוץ ואולמרט. אני מאמין ומקווה שהזמן יעשה את שלו. כולם יחזרו חזרה אל המסגרת המשותפת והלכידות החברתית. אני מקווה שגם רוב המתנגדים לרפורמה מבינים את זה, ושנתגבר על אנשים חסרי אחריות שמבקשים לגרור את מדינת ישראל לכאוס".

תגיות:גלי בהרב מיארהבצלאל סמוטריץ'

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה