חדשות בארץ

מרים פרץ נגד תופעת הסרבנות: "צה"ל זה מקום קדוש, לא נוגעים בו"

כלת פרס ישראל מסרבת להשלים עם תופעת הסרבנות: "לא מקבלת את כל הקריאות של לא להמשיך ולשרת"

  • ה' אב התשפ"ג
(צילומים: חיים גולדברג, יונתן סינדל / פלאש 90)(צילומים: חיים גולדברג, יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

כלת פרס ישראל מרים פרץ התייחסה היום (ראשון) לקרע בעם ישראל, וכואבת את תופעת הסרבנות.

בשיחה שהעניקה לערוץ 7 אמרה פרץ כי במהלך שנותיה כאשת חינוך נשאלה רבות על הרלוונטיות של סיפור החורבן לימינו: "פתאום השנה זה כל כך רלוונטי, אתה פותח ערוצי חדשות ורואה את מגילת איכה ואת הסיטואציות שהביאו לחורבן".

"באנו למדינה הזאת מארצות שונות עם דעות שונות ומסורות שונות, זה לא פשוט לבנות את היחד הישראלי. יש מורכבות בעם ישראל והיא קיימת עוד מאז שיצאנו ממצרים, ואף על פי כן במשך כל השנים יצרנו רקמה של חיבורים. היו לנו תקופות שהיינו יותר מאוחדים ופחות, אבל לא הגענו לתהומות של שנאה כמו היום, אף פעם לא שמענו מישהו שאומר לאחר אתה לא אחי", כאבה פרץ.

מרים, ששכלה שניים מבניה במלחמות ישראל, מסרבת להשלים עם תופעת הסרבנות: "צה"ל זה מקום קדוש, לא נוגעים בו. אני לא מקבלת את כל הקריאות שלא להמשיך ולשרת", אמרה וסיפרה על בנה אלירז ששירת בתפקיד מ"פ בתקופת ההתנתקות כאשר קיבל את הפקודה לפנות את חבל הארץ שבו גר הוא וקרובי משפחתו, קרע את חולצתו והלך למלא את הפקודה.

פרץ המשיכה: "אין לאף אחד פריבילגיה להיכנס לייאוש. אנחנו עם שאם היינו נופלים לייאוש לא הייתה קמה לו המדינה, לא היו יוצאים אנשים מהמשרפות של אושוויץ, באים לכאן, מייבשים ביצות ובונים ארץ, אנחנו עם שקם מהחורבנות שלו".

"אני לא מוכנה למצב שהמנהיגים שלנו לא ישבו יחד כי ניסיון לא צלח, אנחנו לא עם של ייאוש, אנחנו עם של תקווה שמצפה למשיח", המשיכה פרץ. "יש שרואים בשיפוץ חורבן, יש שרואים בשיפוץ בניין, אלה ואלה צריכים לשבת יחד. אין מה לעשות, צריכים לשבת יחד כי על דבר אחד הם חייבים להסכים- על היסודות של הבניין. היסוד הכי מהותי של עם ישראל הוא אחדות".

פרץ סיימה את דבריה ואמרה כי היא מייחלת לרגע בו "ישבו הפוליטיקאים מימין ומשמאל לקרוא את מגילת איכה ולהסתכל איש לרעהו בעיניים ויראו את המילים 'אין לה מנחם', המדינה זקוקה למישהו שינחם אותה. העם הזה זקוק היום למישהו שייטע בו תקווה, שאומר לו שההמנון שלנו 'עוד לא אבדה תקוותנו' יתממש.

"אנחנו יודעים ליצור משהו יפה בארץ הזאת ביחד, אנחנו עם מיוחד, אנחנו יודעים להתלכד ולהתחבר, ואני יודעת שיש פה הרבה טוב. בקרב הימין והשמאל יש הרבה טוב וכולם אוהבים את הארץ הזאת, אין אחד שאוהב אותה יותר. הקריאה שלי היא לכל אחד במקום שלו, קצת עין טובה, קצת לב טוב, קצת מציאת נקודת חן אצל השני, וגם לא לדון אנשים בשעת כעסם.

לדבריה של פרץ, המפתח להשבת האחדות הוא הקשבה: "הייתי עושה בתשעה באב תענית דיבור כל אחד בארץ, יום אחד נהיה בהקשבה לעצמנו. יש פה חורבן גם של מקדש אישי של כל אחד, כל אחד מרגיש שהמקדש שלו חרב. היחד הוא הסוד של עם ישראל, כדי להיות יחד אנחנו חייבים לשבת יחד, להכיר ולהקשיב גם אם לא להסכים".

תגיות:סרבנותמרים פרץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה