חדשות בארץ

איום לפגוע בראש הממשלה: "מי בעד לינץ' במוכר הרהיטים מקיסריה?"

תנועת הליכוד הגישה תלונה במשטרה ודורשת לחקור אזרח, שפרסם פוסט בפייסבוק הקורא לפגוע בנתניהו. החשוד שירת בעברו בסיירת הצנחנים. ראש הממשלה: "חייבים לעצור את ההסתה"

(צילום: OREN BEN HAKOON / POOL)(צילום: OREN BEN HAKOON / POOL)
אא

תנועת הליכוד הגישה היום (חמישי) תלונה במשטרה, נגד אזרח שפרסם ברשתות החברתיות קריאה לכאורה לפגוע בראש הממשלה, בנימין נתניהו.

החשוד, תושב המרכז, שעל פי דף הפייסבוק שלו שירת בעברו בסיירת הצנחנים, כתב בפוסט: "אין מחילה למלאך החבלה. מי בעד לינץ' במוכר הרהיטים מקיסריה?". כשכותב הפוסט נשאל בתגובות האם הוא קורא לרצח ראש הממשלה, הגיב: "כן".

המשטרה עיכבה לחקירה את החשוד ובסיומה הוא שוחרר בתנאים מגבילים. התלונה היום מצטרפת לשתי חקירות נוספות המתנהלות במשטרה, בגין איומים על ראש הממשלה.

נתניהו מסר בתגובה לפרסום הפוסט: "חייבים לעצור את ההסתה".

החקירה הראשונה נפתחה לפני כשלושה שבועות, עת נעצר צעיר תושב העיר בית שמש, לאחר שפרסם בקבוצת וואטסאפ איומים לפגוע בנתניהו.

החשוד כתב בקבוצה שבה חברים מאות בני אדם: "אז יהיה נשק לכולם והזדמנות לדפוק לביבי כדור בראש".

הודעה זו נכתבה על רקע שיח שהתפתח בקבוצה בנושא חלוקת נשקים לאזרחים, לאחר הפיגוע הרצחני בעלי. החשוד כתב בקבוצה כי החוק אינו מעניין ולא צריך רישיון לנשק כדי לשאת אותו.

החשוד נעצר, נחקר, הובא בפני שופט, והמשטרה ייחסה לו עבירות איומים והסתה לאלימות. בסיום הדיון הוא שוחרר בערבות.

לפני שבועיים נפתחה חקירה נוספת במשטרה, בעקבות מכתב איום שהונח על קברו של יוני נתניהו בהר הרצל. במכתב נכתב בין היתר: "נתבקשתי להודיע לאחיך שיש לו קצת זכויות או הרבה זכויות, אבל הם נגמרו. ומכאן, הר הרצל, המקום הקדוש הזה, השעון מתקתק אחורה. שיהיה ברור זה איום מדרגה ראשונה". חקירה זו התנהלה בשיתוף שירות הביטחון הכללי.

החוקרים עצרו תושב כפר סבא, ובתום חקירתו הוגש נגדו כתב אישום, המייחס לו עבירה של סחיטה באיומים, המופנית כלפי ראש הממשלה בנימין נתניהו.

מכתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד אור ארבר, עולה כי בחודש שעבר נערך בהר הרצל שבירושלים טקס האזכרה הממלכתי לחללי מבצע "צוק איתן" במעמד ראש הממשלה. בסיום הטקס, פנתה איילת גולדין, אחותו של סגן הדר גולדין הי"ד, לנתניהו והביעה בפניו את מחאתה על כך שגופתו של אחיה מוחזקת על ידי ארגון החמאס. הנאשם, שהיה חניכו של גולדין בתנועת הנוער, צפה באותו יום בתוכנית טלוויזיה בה שודר קטע זה.

בכתב האישום נטען כי אז "גמלה בליבו של הנאשם ההחלטה להפנות איומים כלפי ראש הממשלה, במטרה להניע אותו לכבוש את רצועת עזה ולהחזיר את גופתו של הדר גולדין ושבויים נוספים". לשם כך, כתב מכתב איום בו נכתב, בין היתר: "מה קורה יוני יגיבור? איך הולך לך שם למעלה? נתבקשתי להודיע לאחיך שיש לו קצת זכויות או הרבה זכויות, אבל הן נגמרו. ומכאן, הר הרצל, המקום הקדוש הזה, השעון מתקתק אחורה. עד לתאריך כ"ח בתשרי תשפ"ד שבו אחיך חושב שהוא יגיע לגיל 74. שיהיה ברור – זה איום מדרגה ראשונה".

בהמשך כתב הנאשם, בפנותו לראש הממשלה: "המשימות שלך: א. לכבוש את עזה. ב. להחזיר את הגופה של המדריך שלי, הדר גולדין ואת יתר השבויים. ג. ביבי, השעון מתקתק אחורה. נשארו לך קצת יותר משלושה חודשים וחצי".

תגיות:איוםבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה