<"link rel="canonical" href="https:// https://www.hakolhayehudi.co.il/item/security/%D7%97%D7%A9%D7%99%D7%A4%D7%94__%D7%A2%D7%91%D7%93_%D7%91%D7%AA%D7%97%D7%96%D7%95%D7%A7_%D7%A6%D7%95%D7%9C%D7%9C%D7%95%D7%AA_%D7%A9%D7%9C_%D7%A6%D7%94_%D7%9C_%D7%95%D7%94%D7%95%D7%A8%D7%A9%D7%A2_%D7%91%D7%A4%D7%A8%D7%A2%D7%95%D7%AA_%D7%A9%D7%95%D7%9E%D7%A8_%D7%97%D7%95%D7%9E%D7%95%D7%AA/">

חדשות בארץ

כתב אישום חמור: עבד בתפקיד רגיש בחיל הים – והבעיר צמיגים בפרעות "שומר החומות"

בדואי בן 23, שעבד בבסיס חיל הים בחיפה, השתתף בפרעות תשפ"א, הבעיר צמיגים ויידה אבנים על שוטרים, עד שבסופה של ההתפרעות נקודת המשטרה המקומית נשרפה כליל

(צילום: נועם רבקין פנטון / פלאש 90)(צילום: נועם רבקין פנטון / פלאש 90)
אא

בדואי מהגליל השתתף בהתפרעויות קשות כחלק מ"פרעות תשפ"א" במהלך מבצע "שומר חומות", בזמן שהועסק בתפקיד רגיש בצה"ל. כך עולה ממעקב הקול היהודי בשיתוף ארגון "ערי ישראל", על הענישה והאכיפה כנגד פורעי "שומר חומות".

מועאד בן וליד קיים, בדואי כבן 23 מהכפר עוזייר שבשולי בקעת בית נטופה בגליל התחתון, הורשע בהשתתפות בשתי התפרעויות שונות במהלך מבצע "שומר חומות", וזאת בזמן שהועסק בתחזוקה של צוללות בתוך בסיס חיל הים בחיפה.

סנגורו של קיים, עו"ד זאהר פלאח, תיאר בפני בית המשפט כי "עניין לנו במשיב שהינו יליד 2000, צעיר, ללא עבר. עד יום מעצרו ובשעת מעצרו עבד בבסיס חיל הים בחיפה, סייע בתיקון וצביעת סוללות דולפין, תפקיד דורש סוג של סיווג כתפקיד רגיש, אך לצערנו התלהמותו הובילה אותו למעשים אחרים".

על פי כתב האישום שבו הורשע קיים, ההתפרעויות שבהן השתתף אירעו בשני לילות שונים בהפרש של יומיים זה מזה, במהלכן הוא עצמו השתתף בהבערת צמיגים, וביידוי אבנים על שוטרים, עד שבסופה של ההתפרעות נקודת המשטרה המקומית נשרפה כליל.

בגזר הדין תיאר השופט חנא סבאג מבית המשפט המחוזי בנצרת כי "במהלך אותם שני לילות, נאסף קהל של עשרות אנשים סמוך לנקודת המשטרה בכפר עוזייר, וניסה לפגוע בנקודת המשטרה ובשוטרים אשר הגיעו למקום, בין היתר, באמצעות ניסיון להצית את תחנת המשטרה, ירי של זיקוקין, השלכת בקבוקי תבערה לעבר נקודת המשטרה, השלכת אבנים לעבר שוטרים ולכיוון הנקודה, לרבות אבנים משתלבות אשר פורקו מהמדרכה הסמוכה ושריפת צמיגים סמוך לדלת נקודת המשטרה ועל גבי הכביש".

"הנאשם נכח והשתתף בהתפרעויות – בלילה הראשון הבעיר צמיג בכך שגלגלו לעבר מערום צמיגים בוער, עוד הוא יידה אבנים לעבר שוטרים שהגיעו למקום לפיזור ההתפרעות. במהלך הלילה הראשון, בניסיון להצית את נקודת המשטרה, הוצתה דלת הכניסה ונגרם לה נזק. במהלך הלילה השני, המשיך הנאשם והצטרף להתפרעות לאחר שהמתפרעים החלו בהצתת נקודת המשטרה. המתפרעים הציתו את נקודת המשטרה שנשרפה כליל וגרמו לה נזק רב".

השופט קבע כי מתחם הענישה ההולם את העבירות נע בין שנה ל-3 שנות מאסר בפועל, אולם בהתחשב בהודאה ובהבעת החרטה של קיים בפני בית המשפט, כמו גם גילו הצעיר והעובדה שעל מתפרע נוסף שהורשע בעבירות דומות באותן התפרעויות נגזרה שנה אחת בלבד, הכריע להטיל עליו 14 חודשי מאסר.

ממשרד הביטחון נמסר בתגובה: "מדובר בעובד קבלן שעבר בדיקת התאמה ביטחונית ואושר על ידי גורמי הביטחון. בזמן הבדיקה לא היה לו רישום פלילי. בעקבות מעצרו בוטל סיווגו הביטחוני באופן מיידי. העבודות שעשה לא דורשות סיווג גבוה, לא רגישות ולא חושפות למידע מסווג".

עו"ד דוד אבינר מארגון "ערי ישראל" מסר בתגובה כי "אירועי 'שומר החומות', כאירוע אסטרטגי ונרחב, חשפו כי גם מי שנחזים כנאמנים ביותר ועובדים ב'קודש הקודשים' הביטחוני של מדינת ישראל, עלולים לפעול נגד המדינה ביום פקודה ובלהט האירועים. ענישה מרתיעה כנגד מעשים אלו מעבירה מסר חד וברור - מי שמועל באמון שניתן בו ופוגע באזרחי מדינת ישראל, ישלם מחיר כבד".

מארגון תורת לחימה נמסר: "מדובר באירוע חמור של חדירת הגיס החמישי הפועל ללא הפרעה בתוככי מדינת ישראל - אל תוך צה"ל עצמו. אירוע זה הוא קצה קרחון לכשל האדיר אליו נחשף הציבור בסוגיית נהגי התובלה ואמירותיו האומללות של ראש אט"ל הקודם אלוף יצחק תורג'מן כי הוא לא מסתכל על לאום אלא על תעודת זהות ישראלית כאשר הוא מגייס כוח אדם אזרחי לשורות צה"ל. אג'נדה זו, ששורשה בבעיית זהות קשה, טרם תוקנה במשמרת של הרמטכ"ל הרצי הלוי ושל שר הביטחון גלנט. גיוס ללא אבחנה ובדיקה  מדוקדקת של מי שעלול להשתייך ללאומנות הערבית הגואה, פוגע בצה"ל כבר כעת, ובמלחמה הבאה יחבל חלילה במערכה כולה".

פורסם לראשונה באתר הקול היהודי.

תגיות:שומר החומותכתב אישום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה