בריאות ותזונה

אלו הוויטמינים שממש לא כדאי לכם לקחת לפני השינה

מבולבלים מכמות הוויטמינים שאתם לוקחים? שכחתם לקחת ויטמינים בבוקר ואתם לא יודעים אם כדאי לקחת אותם בערב? הגיע הזמן לעשות סדר בארון התוספים ולצרוך אותם בדיוק בזמן המתאים להם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בין אם אתם מאלו שהארון שלהם מלא בקופסאות של ויטמינים ותוספים, ובין אם יש לכם צנצנת אחת של ויטמין סי פג תוקף מהחורף הקודם (לזרוק!),תמיד טוב לדעת אילו ויטמינים לוקחים ומתי.  שהיום מייצרים אותם בכל הצורות, הטעמים והצבעים, ויטמינים הם לא ממתקים, אלא תוספי תזונה שיש לנהוג בהם בזהירות הנדרשת, ולצרוך אותם באופן הנכון.

ישנם ויטמינים שדורשים ארוחה לפני לקיחתם, וישנם כאלו שמומלץ לקחת על בטן ריקה, אך ללא כל ספק ישנם כאלו שכדאי לקחת בבוקר בלבד. הכנו לכם רשימה קצרה של הוויטמינים שממש לא תרצו לקחת בלילה, אם אתם מעוניינים בשינה טובה ומספקת.

  • כל הוויטמינים מקבוצת B בעוד ויטמינים מקבוצת B תומכים במערכת העצבים שלנו, ומסייעים בשמירה על מצב רוח מרומם וחוסר עייפות – הם גם ממריצים את אותה המערכת בדיוק. לכן, אם רוצים לישון טוב ולהימנע מנדודי שינה – יש לקחת ויטמינים מקבוצת B בבוקר. שימו לב שאין חיוב לקחת אותם עם אוכל, כיוון שהם מסיסים במים.
  • ויטמין D אמנם עדיף לקבל ויטמין D מהשמש, אך רובנו לא מקבלים מספיק, מסיבות שונות. חשוב לקחת ויטמין D יחד עם שומן – אבוקדו, אגוזים או שמן זית, זאת על מנת לשפר ספיגה של הוויטמין במערכות הגוף. אך החשוב מכל הוא לא לקחת ויטמין D בלילה. ויטמין D "מתחרה" עם המלטונין (הורמון שינה) בגופנו, ויכול בהחלט למנוע מאיתנו שינה רצופה או הירדמות מהירה. 
  • קלציום (סידן) –  חשיבות הסידן היא לא רק לעצמות החזקות, אלא לעוד עשרות פעילויות משמעותיות בגופנו. הסידן, מינרל חשוב ככל שיהיה, יכול לשבש ספיגה של מינרל חשוב לא פחות, והוא המגנזיום. ספיגה טובה של מגנזיום בערב חשובה, בין היתר, להרגעות השרירים והרפייתם לקראת שינה.
  • כדור מולטי ויטמין – כיוון שכדור זה מכיל קבוצות שונות של ויטמינים במינונים שונים, ההמלצה הגורפת היא צריכה מוקדמת ככל האפשר בבוקר, ורק עם ארוחה שמכילה שומן, זאת על מנת לקבל ספיגה מרבית של הוויטמינים המסיסים בשומן שבקפסולה.
תגיות:שינהוויטמנים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה