בריאות ותזונה

האם אפשר לאכול אבטיח ללא הגבלה?

אבטיח הוא פרי בריא, בעל יתרונות בריאותיים רבים, אך האם ניתן לאכול ממנו ללא הגבלה?

אא

בימי קיץ חמים במיוחד, כמו ימים אלו, פלח צונן של אבטיח בהחלט יכול לרענן את הגוף. אך האם האבטיח באמת מועיל לבריאות שלנו והאם ניתן לשלב אותו בתפריט הדיאטה? מריאנה אורבך, מנהלת היחידה לתזונה ודיאטה של שירותי בריאות כללית במחוז דן-פ"ת, מסבירה: "רוב האנשים בטוחים שהאבטיח הוא רק מים, אבל זה ממש לא נכון. אמנם הוא באמת מכיל הרבה מים וגם סוכר המוסיף למאזן הקלוריות, אך יש בו כמה יתרונות בריאותיים שלא כדאי לזלזל בהם. לפני שנדבר עליהם, חשוב לשים על השולחן את העניין הקלורי - לא רבים מודעים לכך, אבל פלח קטן של אבטיח (200 גרם),מכיל כ-60 קלוריות (דומה לפרוסת לחם עם גבינה). פלח במשקל כזה (נטו ללא הקליפה) שווה ערך לשתי כפיות סוכר".

אורבך אומרת כי פירות הקיץ עשירים במיוחד בנוזלים, מינרלים ונוגדי חמצון, ולמרכיבים נוספים שלהם יש תפקיד חשוב באספקת נוזלים וצינון הגוף. עם זאת, היא אומרת כי חשוב לצרוך אותם באופן מוגבל. "כל הפירות תורמים לבריאות ולמניעת מחלות, אך חשוב לגוון בסוגים ובצבעים כדי להרוויח מיתרונותיהם הרבים".

האבטיח, בדומה לעגבנייה, עשיר בליקופן בשל צבעו האדום. הליקופן הוא פיגמנט שבין היתר מסייע במניעת מחלות סרטן שונות ובהגנה על בריאות הלב וכלי הדם. בנוסף, מחקרים הראו שליקופן מסייע בהגנה מפני קרינת השמש המזיקה, עובדה חשובה מאוד בימים אלו, בהם מזג האוויר חם במיוחד. כפי שצויין, האבטיח עשיר בנוזלים והוא ידוע כמשתן, לכן הוא מצוין לסובלים מלחץ דם גבוה ולסובלים מאבני כליה, והוא עשיר בסיבים, ובוויטמין סי. כל אלו הופכים את האבטיח לפרי טעים ובריא, אך עם זאת, לא כדאי לצרוך ממנו מעבר לשני פלחים, סך הכול 400 גרם. מנה כזו בהחלט תאפשר לכם להנות מערכיו התזונתיים של האבטיח.

תגיות:אבטיחתזונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה