חדשות בעולם

מחיר דמים עצום | בארה"ב מעריכים: רוסיה איבדה על אדמת אוקראינה 47 אלף חיילים

בעוד הקרמלין הצהיר על מותם של 6,000 חיילים רוסים במלחמה באוקראינה, תחקיר שפורסם בכלי תקשורת רוסיים עצמאיים מצביע על כך שקציר הדמים של רוסיה עומד על 47 אלף חיילים

  • כ"ב תמוז התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

שני כלי תקשורת רוסיים עצמאיים, Mediazon ו"מדוזה", הידועים כמבקרים חריפים של נשיא רוסיה ולדמיר פוטין, פרסמו אתמול (שני) תחקיר שנשען על נתונים מדעיים שנאספו באוניברסיטת טיבינגן בגרמניה. מן התחקיר עולה מחיר הדמים ששילם העם הרוסי על המלחמה באוקראינה: 47,000 חיילים רוסים מתו במלחמה המיותרת.

בעוד הקרמלין נמנע מלעדכן על מספר ההרוגים בקרבות, והודה עד כה ב-6,000 חיילים רוסים בלבד, מן התחקיר עולה כי מספר האבדות של צבא רוסיה על אדמת אוקראינה עומד על 47,000 חיילים. התחקיר נשען על שיטת הניתוח הסטטיסטית הפופולרית מימי הקורונה שבה נבדק שיעור המוות העודף. החוקרים בחנו נתוני תמותה רשמיים שנאספו ברוסיה ורישומים הנוגעים להסדרי ירושה, ואז ניסו לחשב כמה גברים בני פחות מ-50 מתו ברוסיה מפברואר 2022, מועד הפלישה, עד 2023, ולבדוק את הפער בין התמותה שלהם בתקופה הזו לתמותה בתקופות מקבילות בשנים קודמות.

כלי התקשורת העצמאיים ברוסיה בנו מאגר נתונים של מקרי מוות ודאיים של חיילים רוסים. באמצעות פוסטים מהרשתות החברתיות ותמונות מבתי קברות ברחבי רוסיה הם אימתו את מותם של 27,423 חיילים.

נוסף על כך, השתמשו העיתונאים בתיקי ירושה שהוגשו לרשויות ברוסיה, וגילו כי בשנת 2022 היה מספר תיקי הירושה שנפתחו לגברים בני 15 עד 49 גבוה בכ-25 אלף מהמספר הצפוי על סמך נתוני השנים הקודמות, ועד ל-27 במאי 2023 הגיע המספר העודף ל-47 אלף.

בריטניה וארה"ב העריכו מוקדם יותר השנה כי מספר ההרוגים הרוסים הכללי באוקראינה הוא בין 40 אלף ל-60 אלף.

תגיות:מלחמהרוסיהאוקראינהחיילים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה