בריאות ותזונה

רופא מצהיר: אכלתי את ארוחת הבוקר הזו שנים ועשיתי ספורט - ובכל זאת עליתי במשקל

האם אפשר לעשות ספורט אינטנסיבי ובכל זאת לעלות במשקל? לדברי רופא, מסתבר שזה אפשרי גם אם אוכלים 'רק' טוסט עם ריבה לארוחת הבוקר

אא

רופא ואפידמיולוג בשם פרופ' טים ספקטור, שהתראיין בפודקאסט באתר BBC - חשף בעיה בריאותית קשה שאירעה לו, וכיצד גילה אותה כנגד כל הסיכויים. 

"אני אדם בריא בדרך כלל, וגם נהגתי במשך שנים לעשות ספורט ולאכול בריא, אבל בכל זאת לא ירדתי במשקל", סיפר בראיון שנעשה עמו עם מומחה לדיאטות בשם מייקל מוסלי. "במשך 10 שנים אכלתי את אותה ארוחת בוקר - טוסט מלחם מלא עם ריבה, כוס מיץ תפוזים טבעי ותה עם חלב דל שומן".

לדבריו, ארוחת הבוקר הזו היא ככל הנראה זו שגרמה לו לעלות 10 ק"ג במשקלו. "בכלל לא ידעתי שארוחת הבוקר אשמה בזה", הוא מודה. "בשנים האחרונות גם הסוכר עלה בצורה חדה, ולא קישרתי את זה לארוחת הבוקר. אף על פי שהיא כללה ריבה, דאגתי למרוח שכבה דקה ממש על הלחם וראיתי בזה ארוחה בריאה לכל דבר, אבל טעיתי".

מעניין לציין כי למרות שלא הוגדר כחולה סוכרת - כשמדד את הסוכר בדם לצורכי שמירה על בריאותו, גילה כי ערכי הסוכר שלו זהים לאלו של חולי סוכרת. ואז הוא החליט על שינוי, שלדבריו גם תרם לתפקוד של חיידקי המעיים שלו - דבר שהיטיב עם בריאותו באופן כללי. במקום הקפה עם החלב דל השומן הוא החליט לצרוך תה ירוק, ובמקום הטוסט עם הריבה, הוא צרך לארוחת בוקר יוגורט מלא עם אגוזים, זרעים ופירות יער. 

"השינוי הזה עשה לי פלאים בגוף מבחינת ערכי הסוכר", אמר הרופא. "לא רק שלא הייתה עליה, הרגשתי שאני לא רעב. אף על פי שהעבודה שלי אינטנסיבית מאוד, אני יכול 'למשוך' את ארוחת הבוקר לפעמים גם עד השעה 11 בלי להרגיש רעב דרסטי, וההרגשה הכללית שלי השתפרה מאוד".

עם הזמן וככל שהתמיד בשינוי הזה, הבין הרופא שהוא בכלל לא צריך לאכול ארוחת בוקר, ושערכי הסוכר שלו כבר ירדו והתאזנו. "כל אחד צריך להיות  קשוב לגופו ולהבין מה טוב לו", הוא אומר. "אני הרגשתי שהיוגורט מספיק לי, ולא העמסתי על הקיבה סוכרים ופחמימות מיותרים. זה כנראה מה שעזר גם לירידה במשקל וגם לירידה בערכי הסוכר", הוא מסכם. 

תגיות:ארוחת בוקרספורטעלייה במשקל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה