הרבנית חגית שירה

כמו אבנים נפרדות שמתחברות לבית: בין ירושלים לבניין הבית הפרטי שלך

אם רצונך שהבית שלך יהיה בית של נחת ואהבה – מני את עצמך להיות מנהיגה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

שנאת חינם היא שורש החורבן, ושורש השנאה הוא לא להבין או לקבל את דרכו ואת דעותיו של השני. השנאה מכה שורש כשאנחנו לא מסוגלים להבין את רוחו של האחר, לכבד, לקבל ולתת לה משקל. משה מבקש מהקדוש ברוך הוא: אלוקי הרוחות, בבקשה ממך, מנה עליהם מנהיג שיהא סובלם כל אחד ואחד... משה לא אומר "הרוח", הוא אומר "הרוחות", כי בעם ישראל לא נושבת רוח אחת, דעה אחת, דרך אחת... בעם ישראל נושבות רוחות הרבה, הוא פונה להשם ואומר: גלוי וידוע לפניך דעתן של כל אחד ואחד, ואין דעתן של בניך דומין זה לזה! השם נענה לבקשתו, "ויאמר ה' אל משה קח לך את יהושע בן נון איש אשר רוח בו" (במדבר כ"ז, י"ח),ורש"י מפרש ואומר: שיכול להלך כנגד רוחו של כל אחד ואחד. מדהים! מנהיג יודע לחוש את הרוח, ליצור עמה שיח, ללכת לקראתה ולתת לה משקל.

אם רצונך לקרב את הגאולה, אם רצונך שהבית שלך יהיה בית של נחת ואהבה – מני את עצמך להיות מנהיגה, מנהיגה שמסוגלת להלך כנגד רוחו של כל אחד ואחד, לכבד את הזכות של השני לחשוב אחרת, לאפשר לו להתבטא, לקבל את העובדה שהוא שונה, ולהבין, כן, פשוט להבין... זה שורש האהבה! זכרי, אהבה היא אבן הפינה לבית המקדש – ולבית שלך.

אישה היא כמו ירושלים.

אומרים חז"ל: "כל השרוי בלא אישה שרוי בלא חומה" – אישה היא חומה, וירושלים היא חומה. "כל השרוי בלא אישה שרוי בלא אורה" – אישה היא האור של הבית, וירושלים היא אורו של עולם. "כל השרוי בלא אישה שרוי בלא ברכה, בלא שמחה, בלא טובה, בלא כפרה" – ירושלים היא הברכה והשמחה, ובית המקדש הוא המקום שבו היו מתכפרים העוונות של עם ישראל. גם אישה היא הברכה, היא השמחה, והיא-היא מכפרת עוונותיו של אדם.

כשבני זוג מתחתנים – כל אחד מגיע מרקע שונה. לפעמים עדות שונות, סגנון שונה. והשכינה שביניהם מחברת אותם לאחד... זה כמו אבנים נפרדות ושונות שמתחברות לבית.

כך ירושלים היא "עיר שחוברה לה יחדיו". השכינה ששורה בה מאחדת ומחברת בין כולם: אשכנזים וספרדים, עדות ומנהגים... דג מרוקאי עם חילבה תימני עם צ'ולנט פולני ו... הכל ביחד – כולם-כולם מתחברים בירושלים. ירושלים מחברת בין ירושלים של מעלה לירושלים של מטה, ובין ישראל לאביהם שבשמיים. כך בדיוק הבית שלך, וזו העבודה בימים הללו – אהבת ישראל שמתחילה בבית שלך. זה הזמן לסלק את השנאה, לנקות את הלב ופשוט להתחבר!

תגיות:הרבנית חגית שירהירושלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה