חדשות בארץ

בית המשפט העליון דחה את ערעור המחבל שביצע פיגוע ביום הזיכרון

מחמד ריישה הגיע לכפר סבא, פגש בתושבת העיר בתיה לבל, ולאחר שווידא שהיא יהודייה, דקר אותה 14 פעמים. אזרח שעבר במקום ירה בו. לבל: "המחבל רצה להניף את דגל הטרור לראש התורן, בשעה שעם ישראל מוריד את דגלו לחצי התורן"

מוחמד רישה בדיון בבית המשפט (צילום: פלאש 90)מוחמד רישה בדיון בבית המשפט (צילום: פלאש 90)
אא

בית המשפט העליון דחה היום (חמישי) את הערעור שהגיש המחבל מחמד ריישה, אשר ביצע לפני שלוש שנים, ביום הזיכרון לחללי צה"ל, פיגוע דקירה בכפר סבא. בפיגוע נפצעה באורח בינוני תושבת העיר. המחבל, שהורשע בניסיון לרצח על רקע לאומני, נידון בחודש ספטמבר שעבר ל-21 שנות מאסר, והגיש ערעור על חומרת העונש.

בכתב האישום נגד המחבל נטען כי בבוקר יום הזיכרון ב-2020, הוא הסתנן לישראל, פגש בכפר סבא בתושבת העיר, בתיה לבל, שאל אותה אם היא יהודייה, ודקר אותה 14 פעמים עם סכין בעלת להב באורך של כ-15 ס"מ. לבל ניצלה בזכות נהג שעבר בקרבת מקום, ירה במחבל ופצע אותו.

נשיאת בית המשפט המחוזי בלוד, השופטת רות לורך, גזרה על המחבל 21 שנות מאסר וכתבה בגזר הדין כי הוא "לא הביע חרטה על מעשיו, הודה במיוחס לו, ולא הייתה אינדיקציה שזנח את כוונתו להיות שהיד. נתנו דעתנו לשיקול הרתעת הרבים".

ריישה ערער, כאמור, על העונש לבית המשפט העליון וטען כי העונש שנגזר עליו חורג מהנורמה. שופטי העליון דחו את טענותיו, וקבעו כי העונש שנגזר עליו בבית המשפט המחוזי הינו ראוי.

בתיה לבל בירכה על החלטת בית המשפט העליון: "אני שמחה שבית המשפט דחה את הערעור של המחבל שניסה לרצוח אותי באכזריות ביום הזיכרון – קודש הקודשים של מדינת ישראל. מקווה בהמשך לפעול כדי להסדיר בחקיקה את הענישה על עבירת ניסיון לרצח מול הלקונה הקיימת כיום שמאפשרת הקלה בעונש. מדינת ישראל נלחמת בכל החזיתות נגד טרור שהולך ומסלים. הגיע הזמן לגדוע את הטרור ביד רמה ובאגרוף ברזל".

עו"ד חיים בלייכר, מארגון חוננו, המייצג את לבל, מסר: "המחבל הרהיב עוז לערער על עונשו שאומנם הוא מחמיר לעומת מקרי עבר, אך זהו אפס קצה של ענישה שצריכה להרתיע מחבלים. אנו שמחים כי שופטי העליון הביעו את עמדתם באופן נחרץ כי אין כל סיבה להקל בעונשו של המחבל".

תגיות:יום הזיכרוןמחבלבית המשפט העליון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה