בריאות ותזונה

מקלחת אחרי האוכל? זאת הסיבה שממש לא כדאי לכם לעשות זאת

ארוחת הערב הסתיימה וכל מה שאתם רוצים זה רק "מקלחת ולישון"? כדאי שתחכו קצת. מחקרים מוכיחים את מה שהרמב"ם לימד אותנו כבר לפני מאות שנים: לא מתקלחים מיד אחרי האוכל

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אם אתם אוהבים מקלחת חמה ונעימה לפני השינה – אתם ממש לא לבד. אין בכך כל בעיה, ואפילו להפך – מקלחת חמה תסייע לכם לישון טוב יותר ולהירדם מהר יותר. יחד עם זאת, אם אכלתם ארוחה גדולה בערב, כדאי מאוד שתחכו עם המקלחת ולא תקפצו "ישר למים". יש לכך סיבות רבות שקשורות בפעילות של מערכת העיכול, ולא מפתיע לגלות עד כמה החוקרים בימינו רק מחזקים את מה שגילה לנו "הנשר הגדול", הוא הרמב"ם, כבר לפני 800 שנה.

 

כשהמוח אומר: קדימה צעד

מה קורה בגופנו כשאנחנו אוכלים? ברגע שהמזון מגיע למערכת העיכול, המוח שולח "צוות עבודה" ומפעיל אותו. המוח נותן הוראה לאנזימים להתחיל לעבוד, וכן לדם לזרום אל אברי העיכול – כל זאת על מנת שעיכול המזון יתבצע בצורה הטובה ביותר. לכן צריך להימנע גם משינה או מפעילות גופנית אחרי האוכל. מערכת העיכול נמצאת בשיא פעילותה, ואין להפריע לה.

מקלחת חמה אחרי האוכל יוצרת השפעה שלילית על מערכת העיכול: המים החמים מאיצים את זרימת הדם לעור, וכך בעצם מפריעים לזרימת דם תקנית אל מערכת העיכול. דבר זה גורם לבעיות  בריאות רבות, החל מגזים ועד לבעיות עיכול חמורות יותר כמו עצירות וכאבי בטן.

אז מה עושים?

ההמלצה היא לחכות לפחות 45 דקות אחרי ארוחה דשנה הכוללת פחמימות ושומנים. מובן שאם מדובר בארוחה קלה של פירות אפשר לחכות זמן מועט יותר. העיקרון פשוט: תנו לגוף לעשות את מה שהוא צריך לעשות בזמן הנכון. הקדוש ברוך הוא טבע בכל אחד מאיתנו מערכת מופלאה. אם לא נפריע למערכת לעבוד, נקבל בתמורה גוף בריא וחזק.

תגיות:מקלחתארוחהבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה