שבת

"הבנתי שכמה שאני אתאמץ, תמיד זה יתנגש": 5 אנשים שוויתרו על תהילה עולמית בגלל דבר אחד

הם ויתרו על קריירה מקצועית, צ'ק פתוח ממייסד מיקרוסופט וזכייה באליפות בינלאומית, וכל זמן למען דבר אחד ויחיד – לא לחלל אפילו לא שבת אחת

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

השבת היא ברית הקודש בנינו לבין ה', ושמירתה היא זו שמגדירה אותנו כיהודים, בני בריתו של ה'. הנה חמישה אנשים שוויתרו על הצלחה עולמית, הון של כסף והזדמנות נדירה בקריירה, בשביל דבר אחד – שמירת השבת.

1. ויתר על תואר 'אלוף הארץ באגרוף' למען השבת. הראל ציון, תלמיד תיכון שמתאמן מזה 14 שנה בתחום האגרוף, עלה לשלב תחרות הגמר של אליפות ישראל לבני נוער באגרוף. הוא שומר שבת והובטח לו שבאם יעלה לשלב הגמר, הנערך בסוף השבוע, תינתן לו האפשרות להתחרות במוצאי-שבת. אך בפועל, כשאכן זכה לעלות לגמר, סירבו להיענות לבקשתו. כדי לא לחלל שבת פרש הראל ציון מהתחרות, ובכך ויתר על השתתפותו בגמר אליפות הארץ ועל התואר שיכול היה לזכות לו – 'אלוף הארץ באגרוף'.

במעמד מרגש הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, העניק לו את אות 'גביע השבת', ואמר "בשבילי הנער הזה הוא קודם כל אלוף השבת, מעבר לכל משחק אליפות אחר שבו הוא משתתף. התרגשתי לראות נער ערכי, שמוותר על התהילה למען שמירת השבת וראיתי צורך לבוא לחזקו באופן אישי".

2. כבר לא בכדורגל, בגלל השבתות. ראם זכריה, היה בתחילתה של קריירה מקצועית ככדורגלן. כשהיה משחק בשבת הוא דאג לפני כן למצוא מקום לינה בסמוך למגרש, על מנת שלא יחלל את השבת. בראיון ל'ערוץ 7' הוא סיפר "זה כלל ללכת לבית מלון ליד המגרש. זה הגיע לרמה שהיה לי אפילו משחק בטבריה, וישנתי אצל המורה שלי בבית ספר. כל הזמן מחפשים. יש לי חבר ממש טוב שהיה איתי בקבוצה וישנו אני והוא בגנון, עשינו שם שבת. אתה עושה קידוש ואין אפילו מי שיגיד אמן".

לאחד המשחקים שנערכו בשבת הוא לא הצליח למצוא מקום לינה, ולכן ויתר בכאב על ההשתתפות במשחק. "שם הבנתי שכמה שאני אתאמץ ואנסה, תמיד שני העולמות האלה יתנגשו", הוא מספר. לאחר שיחה עם הרב שניר גואטה, הוא הודיע רשמית למאמן שלו שהוא עוזב. "הייתי שחקן סגל, פתחתי משחקים, ואז אני מפיל את זה עליו. המאמן שלי היה בטוח שאני אגיד לו שבשבתות שאני לא אוכל למצוא מקום לישון אני פשוט אבוא באוטובוס. שם נפרדו כוחותינו. אני שלם עם ההחלטה הזאת חד משמעית", הוא מסכם.

למה זה כל כך קריטי לשמור שבת? הרב זמיר כהן משיב. צפו:

3. הקריב 3 שנים של לימודי כימיה כדי לא לחלל שבת אחת. נטע איגר, תלמיד בכיתה י"א, ותלמיד נבחרת ישראל בכימיה בטכניון ואודיסיאה במכללת תל חי, התכונן במשך שלוש שנים לאולימפיאדת מנדלייב – התחרות הבינלאומית בכימיה. הוא הצטיין בשני השלבים הראשונים בתחרות, והצפי היה כי הוא יקטוף את מדליית הזהב. אולם, כאשר התברר שהשלב השלישי והאחרון באולימפיאדה יערך בשבת, הוא ויתר על השתתפותו בתחרות ועל מדליית הזהב.

כהערכה על עמידתו האיתנה והזקופה על שמירת השבת הוא קיבל תעודת הוקרה מכנסת ישראל. יו"ר וועדת המשנה לחינוך הדתי בכנסת, ח"כ משה קינלי טור-פז, אמר "אין ראויה מוועדת החינוך העוסקת בחינוך הממלכתי-דתי, הנע בין הרצון להגיע להישגים לבין הצורך לשמור על המסורת. דילמה שנטע התמודד איתה ביום אמת".

4. לא אלוף העולם בשחמט, כן אלוף השבת. בובי פישר היה אלוף העולם ה-11 בשחמט. תחרות אליפות העולם בשחמט, שהתקיימה שלוש שנים מאוחר יותר, נערכה בשבת, ולאחר שבקשתו לדחות את התחרות בשעתיים סורבה, הוא הסיר את השתתפותו מהתחרות.

המועצה למען השבת שליד משרד הדתות בירושלים הגיבה להחלטתו זו: "הננו מברכים אותך על סירובך לשחק בשבת. קידשת שם שמים ושם ישראל בעולם, עלה והצלח".

5. אפילו בעד צ'ק פתוח מביל גייטס לא יחלל שבת אחת. קיווי ברנהרד, יהודי מדרום אפריקה, הוא מרצה בינלאומי מבוקש בתחום השגת רווחים בכלכלה הגלובלית. הוא הוזמן להגיש את נאום הפתיחה בכנס חשוב מטעם חברת מיקרוסופט העולמית, שבו יהיו מאות בעלי חברות ומייסד מיקרוסופט – ביל גייטס. ברנהרד כמובן התכוון להיענות בחיוב להצעה שכזו, אך כשבדק ביומנו ראה שהכנס יוצא ביום שבת. ברנהרד, כשומר שבת, מיד סירב להצעה. לאחר זמן קצר הוא קיבל שיחת טלפון מאחד הסמנכ"לים הבכירים של מיקרוסופט, שהציע לו סכום כסף מופרז עבור הגעתו לכנס, ואף הציע לתת לו צ'ק פתוח שהוא ימלא. אך ברנהרד עמד בעיקשות על עמדתו, עד שלבסוף נאלצו במיקרוסופט לדחות את הכנס לראשון.

זה מה שאפילו ביל גייטס לא יכול לקנות: צפו בקיווי ברנהרד מספר כיצד בעד כל הון העולם שהוצע לו, לא הסכים לחלל שבת אחת:

קראו גם:

האמת הנוקבת: אני מסורתי ומכבד את הדת, זה באמת קריטי לשמור שבת?! תחזיקו חזק

כל האמת, אחת ולתמיד: למה שמירת שבת קריטית כל כך?

השבת הראשונה שלי | 10 אנשים חושפים – "זה מה שגרם לי להחליט לשמור שבת בפעם הראשונה"

תגיות:חיזוקהתגברותשמירת שבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה