חדשות בארץ

ניצב אשד פורש מהמשטרה: "הודחתי על רקע פוליטי". בן גביר: "ניצב פוליטי על מדים"

מפקד משטרת מחוז תל אביב מסר הצהרה לתקשורת: "אני מודה שלא יכולתי לעמוד בציפיות הדרג המיניסטריאלי, שכללו שבירת הכללים". השר עמיחי שיקלי: "מעולם לא נוצלו מדי משטרת ישראל בצורה כה בוטה ומחפירה כדי לקדם קריירה פוליטית"

עמי אשד ובן גביר (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)עמי אשד ובן גביר (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

מפקד משטרת מחוז תל אביב, ניצב עמי אשד, הודיע הערב (יום רביעי) כי הוא פורש מהמשטרה. בהצהרה לתקשורת טען אשד: "הודחתי בחודש מרץ על רקע פוליטי, בשיחת טלפון. 33 שנות שירות במדים, כשאני על קו הסיום בהתמודדות על תפקיד המפכ"ל, ירדו לטמיון באחת. וכל זאת בשל הסיבה הפשוטה: עמדתי על כך שהשוטרים שלי יפעלו כחוק".

הניצב הפורש תקף את השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, שביקר אותו על טיפולו "הרך" במפגינים נגד הרפורמה המשפטית: "אני מודה שלא יכולתי לעמוד בציפיות הדרג המיניסטריאלי, שכללו שבירת הכללים, הנהלים, הסדר הארגוני והתערבות בוטה בקבלת החלטות ושיקול הדעת המבצעי. יכולנו לפנות את איילון תוך דקות ספורות, במחיר נורא של שבירת ראשים וריסוק עצמות, במחיר של ניפוץ האמנה שבין המשטרה לאזרחי המדינה. אני משלם מחיר אישי כבד מנשוא, על הבחירה שלי למנוע מלחמת אחים".

אשד הוסיף כי "כמפקד חינכתי דורות של שוטרים להכיר במגבלות הכוח, לשמור מכל משמר על החוזה שלנו מול הציבור. התעקשתי במהלך המחאה פעם אחר פעם, שמחוז תל אביב בפיקודי, יוכיח שאפשר וחייב גם לאפשר מחאה וגם לקבוע לה גבולות ברורים על פי החוק. לצערי, בפעם הראשונה בשירות של שלושה עשורים, נתקלתי במציאות הזויה, ששקט וסדר הם לא ההישג הנדרש ממני אלא בדיוק ההיפך".

כזכור, לאחר שהשר לביטחון לאומי ביקש ממפכ"ל המשטרה, רב-ניצב קובי שבתאי, להדיח את מפקד מחוז תל אביב, יצאה להגנתו היועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב מיארה, שטענה כי הדחת מפקד המחוז אינה תקינה. שבתאי הציע לאשד להתמנות לתפקיד מפקד בית הספר לשוטרים, אולם האחרון סירב וכאמור הודיע היום על פרישה.

בן גביר הגיב על פרישתו של אשד, וכתב בטוויטר: "‏הדברים של עמי אשד הערב מוכיחים שבמשטרת ישראל שירת ניצב פוליטי על מדים. מאחל לו הצלחה רבה בהמשך דרכו כמועמד בבחירות הבאות במפלגת שמאל".

גם שר התפוצות, עמיחי שיקלי, התייחס לפרישת מפקד מחוז תל אביב: אני מבקש לאחל הצלחה למר עמי אשד, שהשיק הערב את הקמפיין שלו במפלגת יש עתיד. מעולם לא נוצלו מדי משטרת ישראל בצורה כה בוטה ומחפירה כדי לקדם קריירה פוליטית. כמה סמלי שבמקביל למסיבת העיתונאים ההזויה הזו, חוסמים חמישה אנרכיסטים את נתיבי איילון - שפל חסר תקדים".

שר הנגב והגליל, יצחק וסרלאוף, צייץ בטוויטר: "עמי אשד יצר מציאות של משטרה מיוחדת לאנשים פרווילגים שהם מעל החוק. יצר מציאות בלתי נסבלת של אכיפה בררנית. אפשר לראשונה חסימות באיילון. החניף למפגינים וללא בושה הכניס את דעותיו הפוליטיות במרכז קבלת החלטותיו המוטות. הוא יצטרך לתת את הדין".

תגיות:פרישהמשטרהעמי אשד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה