חדשות בארץ

טרגדיה בירושלים: פעוט בן 4 מת לאחר שנשכח ברכב נעול

על פי החקירה הראשונית, הילד שהה ברכב מספר שעות בטרם התגלה. הוא פונה למרכז הרפואי שערי צדק, שם נקבע מותו. זה הפעוט השני שנהרג השנה בתוצאה משכחה ברכב

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

פעוט בן ארבע מת היום (חמישי) אחר הצהריים בירושלים, לאחר שננעל בתוך רכב. החקירה הראשונית העלתה כי הילד שהה ברכב ככל הנראה מספר שעות בטרם התגלה. הוא פונה על ידי שכני המשפחה למרפאה של ארגון בטרם בשכונת ארמון הנציב, ולאחר פעולות החייאה הועבר למרכז הרפואי שערי צדק, כשהוא חסר הכרה.

יחיאל שטרן, חובש באיחוד הצלה שטיפל בפעוט, סיפר: "לדברי בני משפחתו הילד שהה ברכב זמן ממושך, ובעקבות כך איבד את הכרתו. בסיוע צוות קופת החולים, ורופא מתנדב באיחוד הצלה, ביצענו בו פעולות החייאה ולאחר מכן הוא פונה בניידת טיפול נמרץ לבית החולים, תוך המשך פעולות החייאה".

מהמרכז הרפואי שערי צדק נמסר כי "למיון ילדים הובא פעוט במצב אנוש, תוך כדי החייאה מלאה וארוכה. צוות המיון המשיך במאמצי החייאה ארוכים, אך לצערנו נאלץ לקבוע את מותו. אנו משתתפים בצערה העמוק של המשפחה, וצוותים של בית החולים מלווים אותם".

חקירה ראשונית של נסיבות המוות העלתה כי הפעוט שיחק ככל הנראה עם ילדים אחרים, וננעל ברכב מבלי שמישהו יעדכן את משפחתו. שכנים הם ששמו לב להימצאותו ברכב, וההערכה היא כי הפעוט איבד את ההכרה כתוצאה ממכת חום.

באיחוד הצלה קראו להורים לנקוט בכללי הבטיחות והזהירות ולא להשאיר ילדים או פעוטות בכלי רכב ללא השגחה, אפילו לא לרגע. כמו כן מומלץ לפקוח עין ברכבים חונים בפרט, בימי הקיץ החמים, לבדוק באם לא נשכחו בהם ילדים או פעוטות.

על פי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, בעשור האחרון (2023-2013) מתו 41 ילדים כתוצאה משכחה או הילכדות ברכב. זה הפעוט השני שנהרג השנה משכחה ברכב.

אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים, אמרה בעקבות המקרה הטראגי בירושלים: "שכחת ילדים ברכב היא תופעה נוראית שיכולה לקרות לכל אחד ולכל אחת מאתנו. זה קורה בעיקר בתקופות של יציאה מהשגרה, לחץ ועייפות, כאשר נוצר נתק בזיכרון ואנחנו מתנהלים על אוטומט. בקיץ הישראלי הטמפרטורה ברכב סגור יכולה להגיע ל-70 מעלות".

"אני קוראת להורים, אל תגידו לי זה לא יקרה. מאמצים הרגל מציל חיים. בסוף כל נסיעה פותחים את הדלת האחורית, מתקשרים לבן או בת הזוג כשחונים או מפעילים תזכורת בנייד. בנוסף, מתקינים ברכב מערכת חכמה למניעת שכחה ברכב. כדי למנוע הילכדות ילדים ברכב חונה, מקפידים לנעול את הרכב בחנייה ומרחיקים את המפתחות מהישג ידם של ילדים".

תגיות:ירושליםנשכח ברכב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה