חדשות בארץ

סגן הרמטכ"ל לשעבר, מתן וילנאי: "מרי אזרחי - כיוון מעניין ונכון"

וילנאי, ששימש כסגנו של אהוד ברק בצה"ל וכשר בממשלתו, הביע תמיכה בקריאתו של ראש הממשלה לשעבר למרי אזרחי ותקף את ההחלטה לפתוח בבדיקה משטרתית

וילנאי (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)וילנאי (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

מתן וילנאי, שכיהן כסגנו של הרמטכ"ל אהוד ברק וגם כשר בממשלתו, תקף היום (רביעי) בריאיון את החלטת המשטרה לבחון האם אמירותיו של ברק ושל סגן הרמטכ"ל לשעבר יאיר גולן נחשבות להסתה.

וילנאי, המשמש כיום יו"ר תנועת מפקדים למען ביטחון ישראל, גיבה את ברק ואת גולן בריאיון לרדיו ynet: "מרי אזרחי נראה לי כיוון מעניין ונכון. אנחנו כבר דיקטטורה מהרבה מאוד בחינות. המשטרה עוד לא עצרה את הפרחח שרץ אחרי מח"ט בנימין וצרח כמו מטורף, אבל כן מוצאת זמן להתעסק עם ברק וגולן".

סגן הרמטכ"ל לשעבר דיבר גם בשבח המחאה נגד הרפורמה המשפטית, ואמר כי היא "חשובה מאין כמותה, עד היום היא מצילה את מדינת ישראל מדברים קשים מאוד".

על מכתבי אנשי המילואים שאיימו לא להתייצב לשירות צבאי, הוסיף וילנאי: "המילואימניקים האלה הם אנשים שנתנו את הנשמה ואת החיים שלהם למדינת ישראל. חלק גדול מהאנשים שיושבים בממשלה לא התקרבו לצבא ולא הריחו מדים. אז למי באים בטענות?".

המשטרה החלה לבחון את התלונות שהוגשו נגד ברק וגולן, ומתמקדת בשאלה האם הדברים מהווים הסתה, או שהאמירות חוסות תחת חופש הדיבור. בסיום הבחינה, תועבר חוות הדעת המשטרתית לעיון הפרקליטות.

גולן עצמו התראיין היום לאולפן ynet, והכריז: "מי שחושב במסדרונות הממשלה או הקואליציה שאזרחי ישראל יקבלו את חיסול הדמוקרטיה הישראלית לא בשיטת הבום-טראח אלא בשיטת הסלמי, זה לא יקרה. אני אזרח שומר חוק ואני חש שמצפוני נקי, אם אני אזומן למשטרה - אתייצב בגאון".

תגיות:יאיר גולןמשטרת ישראלהסתהמתן וילנאי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה