חדשות בארץ

בצה"ל משנים מדיניות כלפי סרבנות המילואימניקים: "יודחו מהיחידה"

מפקד יחידת שלדג אמר למקורביו כי מי שלא יתייצב למילואים - יודח מהיחידה. מדובר בשינוי מדיניות בצה"ל

  • ט' תמוז התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

א', מפקד יחידת שלדג, התייחס הבוקר (רביעי) לאיומיהם של מאות מילואימניקים, שאמרו אתמול כי לא יתייצבו לשירות הצבאי, אם הממשלה תמשיך לנסות לקדם את הרפורמה.

בדבריו, אמר מפקד היחידה כי לא קיבל את מכתבם של מאות הלוחמים לידיו, אך הבהיר למקורביו כי מי שלא יתייצב למילואים יודח מהיחידה: "כל חתימה על מסמך שמופיע בו סמל היחידה או שם היחידה בהקשר של אי הגעה למילואים - תטופל כאירוע סרבנות על כל הנגזרות".

גורמים צבאיים נוספים בצה"ל ציינו אתמול כי איומים אלו הם "מקוממים מאחר ואין מקום לפוליטיקה בצבא", ואנשי מילואים שלא יתייצבו לשירות יטופלו פיקודית. הטיפול המשמעתי יכול להוביל למשפט, ואף לענישה במאסר צבאי.

תגובות אלו מעידות על שינוי מדיניות בצה"ל. בניגוד לפעם הקודמת, הטיפול בעצומות או בהצהרות על סרבנות ייקבע כעת על פי סטנדרט חדש, לפיו אם חייל מילואים לא יתייצב לשירות, הוא יועמד לדין משמעתי או יודח.

נזכיר כי 150 חיילי מילואים ביחידות מובחרות של חיל האוויר איימו אתמול כי "כל עוד ממשיכים הצעדים החד-צדדיים לחיסול המשטר הדמוקרטי, אנחנו מפסיקים לאלתר את התנדבותנו לשירות פעיל". עוד הוסיפו הלוחמים: "למען הסר ספק זוהי לא סרבנות וזהו לא מרד. שירותנו מאז ומעולם היה מבוסס על התנדבות, כשהיה ברור לכל הצדדים מה נדרש מאיתנו להקריב ולבצע, ומה נדרש מהמדינה. כיום, כשהממשלה והעומד בראשה משנים בכוח ובאופן אנטי-דמוקרטי את פני המדינה, נשבר האמון והחוזה הופר. אנחנו כותבים מכתב זה בכאב רב, אך מבינים כי לא נותרה לנו ברירה אחרת. לא הצבא קדוש, אלא הערכים שלשמם אנו נלחמים הם הקדושים".

תגיות:צבאמילואים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה