בריאות ותזונה

מדען מהרווארד מזהיר מפני חלב דל שומן. זו הסיבה

מדען מהרווארד מזהיר מפני חלב דל שומן ודיאטות דלות שומן, וזו הסיבה לכך

אא

לפני שתתלוננו על כך שלא השארנו לכם שום דבר לאכול ולשתות - רישמו לפניכם כלל ברזל: גם אם יוצאים מתוך נקודת הנחה שאתם צודקים ואת השינוי המיוחל לא בהכרח שנעשה מחר בבוקר, לדעת אנחנו מחויבים, משום שלדעת זה חלק מהציווי של 'ונשמרתם לנפשותיכם מאוד'. 

המחקר הזה הוא אחד המחקרים היותר מקצועיים שנתקלנו בהם, והוא מסביר את אחד הנושאים השנויים במחלוקת סביב הסוגייה האם חלב דל שומן הוא בריא או לא. ד"ר דיוויד לודוויג (באנגלית: David Ludwig) הוא חוקר באוניברסיטת היוקרה 'הרווארד' שבארה"ב, אנדוקרינולוג ואחד ממובילי המחקר. לדבריו, חלב דל שומן "מסכנת את בריאותכם בשל רמת הסוכר שמתווספת אליו".

לדבריו, את הסוכר מוסיפים היצרנים כדי לפצות על הטעם הנוראי שמתקבל לאחר שמסירים את השומן, אך זוהי לא הבעיה היחידה. "לחלב דל שומן מוסיפים רכיבים נוספים שמסכנים את בריאותנו ובשפה המקצועית מכנים אותם 'נוגדי רעלים'. זה יכול להיות אפילו משככי כאבים ו'סמים' אחרים. 

את תוצאות המחקר פרסם ד"ר לודוויג בין היתר בספרו: 'תמיד רעב', ושם הוא מביא מחקרים נוספים מבוססי מדע אמפירי. "תשכחו מכל מה שלימדו אתכם על דיאטה", הוא כותב בספרו תוך שהוא מסביר מדוע דיאטות מסורתיות לא תמיד עובדות, ומציג תוכנית חדשה וקיצונית לדיאטה שעוזרת לרדת במשקל ללא רעב, לשפר את הבריאות ולהרגיש מצוין. 

"במשך יותר מעשרים שנה אני נמצא בחזית המחקר שבודק כיצד ניתן להגיע למשקל מבוקר", אומר ד"ר לודוויג. "מחקרים פורצי דרך שהשתתפתי בהם מוכיחים כי אכילת יתר לא משמינה, וגם דיאטות דלות שומן לא גורמות להרזיה. מה שבאמת חשוב בכל המשוואה הזו הוא תגובת השרשרת שמתעוררת בגוף על ידי תאי השומן שלכם. תאי השומן ממלאים תפקיד מפתח בקביעת רמת המשקל שאתם מעלים או מורידים, וקיצוץ הקלוריות רק מחמיר את המצב על ידי יצירת 'קרב' בין המוח, לחילוף החומרים - ובקרב הזה לרוב אנו עתידים להפסיד".

תגיות:מדעניםחלבהארווארדדל שומן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה