יהודה אייזיקוביץ

מרב מיכאלי כבר לא מתביישת להודות: התנ"ך לא שייך לי

יו"ר מפלגת העבודה, מרב מיכאלי, מנתקת את הקשר היחיד שקיים בין מפלגתה לעם ולארץ ישראל. "לפי שהוציא את עצמו מהכלל – כפר בעיקר"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אחרי שכבר נדמה כי כמעט כל דבר נאמר וכל קו אדום בדרך למטה כבר נחצה, הגיעה יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי והציבה שפל נוסף בשיח הציבורי. במהלך דיון שהתקיים היום (ראשון) בוועדת החוקה, אמרה מיכאלי: "מה שמבדיל דמוקרטיה משלטון מלוכני, מדברים שהיו נהוגים בימי הביניים – או אצלכם בתנ"ך, זה שהשלטון אמור להיות מחויב לחוק".

אצלכם בתנ"ך?!

כלומר, למיכאלי ולמפלגה שהיא עומדת בראשה אין קשר לתנ"ך?

ראוי להזכיר לגברת הנכבדה, שעוד לפני הדיבורים על שלטון חוק ועל מדינת ישראל כדמוקרטיה – כל קיומה של מדינת ישראל הוא אך רק בזכות התנ"ך. איך אמר דוד בן גוריון – היו"ר הראשון של מפלגת העבודה – בעדותו בפני ועדת פיל בשנת 1937?  "זכותנו ביחס לארץ ישראל נובעת לא מהמנדט והצהרת בלפור. היא קודמת לאלה. המנדט הוא התנ"ך!".

בהזדמנות אחרת התבטא בן גוריון ואמר כי "בספר הספרים ימצא כל יהודי, אדוק או חופשי, מוצאו, שורשיו ההיסטוריים והמוסריים וערכי אדם עלי אדמות ששום ספר בעולם לא עלה עליהם". בן גוריון, שהיה אדם חילוני באורחותיו, ידע שבלי הבסיס של התנ"ך אין כל הצדקה לקיומה של המדינה, וכל זכותנו המוסרית לכבוש את הארץ, לשלוט בה ולנהל אותה נובעת רק ממנו.

על פי רוח ההבנה הזאת, נכתב במגילת העצמאות כי "מדינת ישראל תהא פתוחה לעלייה יהודית ולקיבוץ גלויות; תשקוד על פיתוח הארץ לטובת כל תושביה; תהא מושתתת על יסודות החירות, הצדק והשלום לאור חזונם של נביאי ישראל". המגילה, עליה חתמו כל חברי מנהלת העם, מציגה את מיכאלי כמי שהתנתקה לחלוטין מהשייכות שלה לרעיון שעל בסיסו מדינת ישראל קמה, חיה ומתנהלת. ולמרבה המבוכה, זאת דווקא כאשר היא – המנותקת – מציגה עצמה כלוחמת בממשלה למען המוסריות והערכיות של מדינת ישראל.

מול הניתוק של מיכאלי, ראוי לציין כי בכתבה ששודרה לפני מספר ימים בערוץ 12, תועדו תלמידי ישיבת "אדרת אליהו" בעיר העתיקה בירושלים. תלמידי הישיבה לומדים בשיטת הרב יצחק שלמה זילברמן זצ"ל, המבוססת על הבנה בסיסית ושינון רב של התנ"ך. הכתב, שביקש לאתגר את התלמידים ולבחון את ידיעותיהם, הקריא להם באופן אקראי תחילתו של פסוק מתוך התנ"ך, והבחורים נענו לאתגר ומבלי להסס מיהרו להשלים בעל פה את חלקו השני של הפסוק. לאחר כמה ניסיונות נוספים מצד הכתב, כל מי שצפה בכתבה הבין כי הבחורים האלה, החרדים, שומרי הגחלת היהודית במסירות נפש, הם אלה המחוברים לתנ"ך באופן שאין דומה לו.

בימים האלה, כאשר מסביב יהום הסער והתקשורת מנסה להלך אימים על הציבור כאילו מדינת ישראל מידרדרת עברי פחת, חשוב להבין כי המלחמה הניטשת איננה על איזה סוג דמוקרטיה תהיה כאן, אלא לאן צועדת החברה הישראלית – האם לחיבור ליהדות או לרעיונות פרוגרסיביים הרסניים. מרב מיכאלי, ממובילות המחאה נגד הממשלה, הצהירה היום כי היא מכוונת את דרכה לניתוק ממקורותיה היהודיים. יש לקוות, כי בזכות הגילוי החשוב הזה הציבור הרחב יבין את משמעות המערכה ויתחבר ביתר שאת לצד שמכוון את דרכו לחיבור עם ספר הספרים של העם היהודי – התנ"ך.

תגיות:תנ"ךדוד בן גוריוןמפלגת העבודהמרב מיכאלייהודה אייזיקוביץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה