חדשות בעולם

אחרי פחות מיממה: ההפיכה ברוסיה התפוגגה. מנהיג "כח וגנר" יגלה לבלארוס

מנהיג "כח וגנר", יבגני פריגוז'ין, הגיע להסכמות עם הממשל הרוסי והחליט לסיים את המרד. הוא יגלה לבלארוס והכוח שבפיקודו יפורק

  • ו' תמוז התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ההפיכה ברוסיה התפוגגה, אחרי פחות מיממה: מנהיג "כח וגנר", יבגני פריגוז'ין, שהודיע על מסע למוסקבה והגיע עם מצעד צבאי עד למרחק 200 קילומטר ממוסקבה, הגיע להבנות עם ממשל פוטין, והמרד הסתיים.

על פי ההסכמות, פריגוז'ין יגלה לבלארוס ובתמורה רוסיה תמחק את סעיפי האישום נגדו. הכח בפיקודו יפורק וישתלב בצבא הרוסי.

כזכור, פריגוז'ין, מפקד צבא שכירי החרב שמפעילה רוסיה במלחמה באוקראינה, הכריז בליל שבת כי "הרשע של הנהגת הצבא הרוסי חייב להיעצר" ואף הודיע כי הוא ולוחמיו מוכנים למות כדי לשחרר את העם הרוסי, וכדי לנקום במשרד ההגנה ובצבא. במוסקבה וסביבתה הוכרז מצב חירום, ואף דווח כי במחוזות הדרומיים למוסקבה מתנהלים חילופי אש בין וגנר לצבא הסדיר. פוטין בתגובה טען כי "וגנר תוקע סכין בגב האומה", והבטיח שמשרד ההגנה והעומדים בראשו יישאו בתוצאות הקשות.

פריגוז'ין הכריז על מצעד צבאי לעבר מוסקבה, והשתלטו על העיר רוסטוב, ובהמשך למחוזות צפוניים יותר, עד כאמור, כ-200 קילומטר מרוסיה. בדרך הם ניהלו חילופי אש מול כוחות רוסיים שגרמו לאבידות בשני הצדדים.

מי שהרוויח מהמתיחות בין "כח וגנר" לצבא הרוסי הם האוקראינים שממשיכים במתקפה שלהם להסיג את הכוחות הרוסיים צפונה.

במקביל, משרד החוץ הישראלי פרסם אזהרת מסע לרוסיה, בעקבות המרד של קבוצת וגנר נגד הצבא הרוסי. מהמשרד נמסר: "משרד החוץ ממליץ לאזרחים ישראלים לשקול את החיוניות הגעתם למדינה, ולאזרחי ישראל השוהים ברוסיה לשקול את חיוניות הישארותם. בכל מקרה יש להימנע מלהתקרב למוקדי מתיחות".

תגיות:רוסיהבלארוס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה