חדשות בארץ

ההגנה במשפט נתניהו נגד היועמ"שית: "עמדה פזיזה ומופרכת"

נציגי ההגנה בתיק 4000 מתחו ביקורת חריפה על התביעה, על רקע הדיווחים לפיהם היא אינה מתכוונת לסגת מסעיף השוחד נגד ראש הממשלה למרות הבהרת השופטים כי תתקשה להוכיחו: "מצופה שהתביעה תטה אוזן קשבת ותלמד את הערות בית המשפט ברצינות המתחייבת"

עו"ד בעז בן צור (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)עו"ד בעז בן צור (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

עורכי הדין בעז בן צור וז'ק חן, הסנגורים בתיק 4000 במשפט ראש הממשלה בנימין נתניהו, מתחו הערב (מוצאי שבת) ביקורת חריפה על היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה ועל הפרקליטות, וזאת בעקבות הדיווח לפיו התביעה אינה מתכוונת לחזור בה מסעיף השוחד בו מואשם נתניהו למרות המסר שקיבלה מהשופטים לפיו היא תתקשה להוכיח סעיף זה.

בהודעה שפורסמה מטעמם כתבו שני הפרקליטים: "לפני מספר ימים זימן ההרכב הדן בתיק 4000 את הצדדים ללשכת השופטים, והביע את עמדתו ביחס לאישום השוחד. מדובר בפרקטיקה מקובלת שנעשית בנסיבות שמצדיקות זאת. זמן קצר לאחר מכן פורסמה ידיעה בדבר פניית השופטים לתביעה. ההדלפה, שלא הגיעה משורות ההגנה, אומנם הכילה פרטים נכונים, אולם נכללו בה גם פרטים לא נכונים והושמטו פרטים חשובים אחרים. על יסוד הידיעה שפורסמה באופן הזה, מתרחש מחול שדים תקשורתי, שמחייב, בלית ברירה, להעמיד את הדברים על דיוקם".

לדברי הסנגורים, "על פי ההדלפה הסלקטיבית שפורסמה, פנה בית המשפט לנציגת התביעה באמירה שלפיה ההרכב סבור שהתביעה תתקשה להוכיח את אישום השוחד. מדובר בפרט נכון שנאמר בפתח הפגישה, תוך שצוין כי הדברים נאמרים בזהירות המתחייבת. יחד עם זאת, המדליפים השמיטו את הקשרה החשוב של אמירה זו: פניית השופטים לתביעה לפעול על פי סמכותה ולשקול חזרה מאישום השוחד".

"עוד פורסם באותה הדלפה מגמתית, שבית המשפט הסביר את פנייתו לתביעה ב'טובת המדינה'. לא כך נאמר, ודומה שמטרת המדליף הייתה להמעיט מערך פניית השופטים לתביעה. פרסום הדברים באופן זה הביא לביקורת לא הוגנת שהושמעה כלפי בית המשפט".

"דיוני ההוכחות בפרשת התביעה מתנהלים בפני הרכב השופטים שלוש פעמים בשבוע זה למעלה משנתיים, במהלכם נשמעו עשרות עדים והוגשו אלפי מסמכים. עיקרה של פרשת התביעה כבר נשמע, לרבות עדותם של עדי התביעה המרכזיים ובכללם שני עדי מדינה ועדים מהותיים נוספים. בנסיבות אלה, מצופה שהתביעה תטה אוזן קשבת ותלמד את הערות בית המשפט ברצינות המתחייבת. כך תמיד, וכך בפרט בשים לב לנסיבותיו הייחודיות של התיק ולשלב המתקדם שבו נמצאת פרשת התביעה".

בן צור, המייצג בתיק 4000 את נתניהו, וחן – המייצג את בני הזוג שאול ואיריס אלוביץ' – הוסיפו ותקפו: "לצערנו, עוד בטרם ניתן היה לקיים דיון רציני בפניית בית המשפט – תודרכה התקשורת על ידי גורמים עלומים, שמנוי וגמור עם התביעה להשיב את פני השופטים ריקם ולהמשיך עם אישום השוחד כאילו לא אירע דבר. ההסבר שניתן לעמדה פזיזה זו היה, כי בית המשפט טרם נחשף לתמונה המלאה, וזו תובא בפניו בעיקר בפרשת ההגנה. מדובר בעמדה מופרכת. ידוע לכל שהמקום להוכיח את הטענות המופיעות בכתב האישום הוא בפרשת התביעה. הטענה שיש להמתין לפרשת ההגנה מעידה על חולשת ראיות התביעה".

"במיוחד בשל רגישות העניין, מתבקש שהצדדים ישמרו על איפוק ויהיו קשובים לדברי בית המשפט, ובהמשך לכך ישקלו את הדברים ואת צעדיהם בצורה רצינית", סיכמו הסנגורים.

תגיות:תיק 4000פרקליטות המדינהבנימין נתניהוגלי בהרב מיארה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה