חדשות בארץ

דרמה במשפט נתניהו: המסר החד של השופטים לנציגי הפרקליטות

בחדשות 13 דווח, כי השופטים הבהירו לנציגי התביעה במשפטו של ראש הממשלה כי יתקשו להוכיח את עבירת השוחד המיוחסת לו בתיק 4000

נתניהו בבית המשפט, ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו בבית המשפט, ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 20:58)

דרמה במשפט נתניהו: שופטי בית המשפט המחוזי זימנו שלשום (שלישי) לחדר את נציגי הפרקליטות ואת סנגוריו של ראש הממשלה, ובשיחה סגורה העבירו לתביעה מסר ברור לפיו היא תתקשה להוכיח את סעיף עבירת השוחד בתיק 4000. כך דווח הערב בחדשות 13.

עבירת השוחד המיוחסת לנתניהו בתיק 4000 היא הסעיף המשמעותי ביותר נגדו. המסר של השופטים בא לאחר שמיעת עדי התביעה המרכזיים שהיו אמורים לבסס את טענת הפרקליטות לשוחד, ועוד לפני שההגנה החלה להעיד את עדיה.

כזכור, לפני מספר שבועות דווח כי היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, סירבה להצעת השופטים לגישור פלילי בין התביעה להגנה. נראה כי המסר של השופטים נועד להפעיל לחץ מוגבר על הצדדים להתקדם לגישור או לעסקת טיעון.

פרשן חדשות 12, עמית סגל, הגיב על הדיווח: "עוד ערב שבו מסתבר עד כמה תפקיד היועמ"שית גדול במאה רמות על גלי בהרב מיארה. ועוד ערב שבו מתברר שגם מנדלבליט לא היה מהגדולים שביועמ"שים. אם השופטים אומרים, עוד לפני שנשמע עד הגנה אחד, שהפרקליטות תתקשה מאוד להוכיח שוחד, המסקנה הברורה גם בלי להיות שם היא שההמלצה בחדר הייתה למשוך את סעיף השוחד מכתב האישום".

"צריך להבין כמה זה דרמטי. עד עכשיו דובר על עסקת טיעון אפשרית שבמסגרתה הפרקליטות תוותר על השוחד ונתניהו יודה בהפרת אמונים בשני סעיפים. כעת כשהשוחד מחוץ למשחק, האמצע שבו נפגשים פירושו עוד ריכוך בעסקה שאליה דוחפים השופטים".

בהמשך כתב סגל: "שבועיים אחרי פרוץ תיק 1000 התייצב רוני אלשיך מול המצלמות ואמר: הגענו לחקר האמת. כבר אז הוא חשב שיש לו כתב אישום בתיק הזה, אבל הסיבה שהגשת כתב האישום התעכבה עוד שנים הייתה כי עמוק בפנים ידעו שם שזה לבד לא ישלח את נתניהו הביתה. לכן נולד האישום המאולץ על שוחד בתיק 4000, לכן הלחצים הפליליים על שני עדי מדינה, לכן התיקון המתמשך של התזה, מסיקור חיובי להטבת סיקור להיענות חריגה. וכל זה מתרסק עוד טרם החל שלב ההגנה. הפרקליטות בהתנהלותה גרמה נזקים אדירים שלא ישוערו למדינה. מנדלבליט וניצן חייבים הסברים לציבור, ובדחיפות".

איש התקשורת ינון מגל הגיב: "העלילו עלילות, הפיצו שקרים, הדליפו חקירות, השפילו אנשים עד עפר, איימו על עדי מדינה, פגעו בפרנסה עד הזדקקות לתרומות, הפילו שלטון נבחר, הובילו לחמש מערכות בחירות ולהפסדים של עשרות מיליארדים למדינה, סכסכו מגזרים אלו באלו. ולנו הם צועקים דמוקרטיה...".

תגיות:תיק 4000משפט נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה