חדשות בארץ

שני מאסרי עולם למחבל שדרס למוות את סרן זיו דאוס וסמל נתנאל קהלני הי"ד

עלאא קבהא הורשע בשתי עבירות של גרימת מוות בכוונה, ובשתי עבירות של ניסיון לגרימת מוות בכוונה. טען להגנתו כי הייתה זו תאונת דרכים, אך התביעה הצבאית הוכיחה כי מדובר בפיגוע מכוון

הלוויתו של זיו דאוס הי"ד (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)הלוויתו של זיו דאוס הי"ד (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)
אא

בית המשפט הצבאי בשומרון גזר היום (שני) עונש של שני מאסרי עולם, ועוד 50 שנה במצטבר, על המחבל שדרס למוות לפני חמש שנים את סרן זיו דאוס וסמל נתנאל קהלני הי"ד, בפיגוע דריסה ליד מבוא דותן. שני חיילים נוספים נפצעו בפיגוע באורח קשה.

המחבל, עלאא קבהא, הורשע בשתי עבירות של גרימת מוות בכוונה, המקבילה לעבירת הרצח באיו"ש, ובשתי עבירות של ניסיון לגרימת מוות בכוונה.

בית המשפט קבע, בנוסף, כי הנאשם ישלם פיצויים לנפגעי העבירה בסך כולל של שלושה מיליוני שקלים.

קבהא טען להגנתו כי מדובר בתאונת דרכים לאחר שאיבד שליטה על הרכב וסירב להודות בעבירה. בית המשפט קיבל את עמדת התביעה הצבאית, שהוכיחה על סמך ממצאים בזירה כי מדובר בפיגוע. השופטים דחו את גרסת הנאשם, וקבעו כי המחבל חלף על פני החיילים והחליט לדרוס אותם למוות. הוא שב על עקבותיו, ונסע במהירות של כ-70 קמ"ש לעברם, עד שפגע בהם.

לאחר גזר הדין נמסר מדובר צה"ל כי "התביעה הצבאית מצויה בקשר שוטף עם בני המשפחות של המנוחים, מעדכנת אותם בהתפתחויות ומעניקה להן את כלל הזכויות המגיעות להן. צה"ל משתתף בצערן של המשפחות השכולות וימשיך ללוותן".

תגיות:מחבלמאסר עולםסרן זיו דאוססמל נתנאל קהלני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה